۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۴۸۶۱۶
آیت الله سیفی مازندرانی:

مردم تحمل حقوق های نجومی را ندارند/ مسؤولان نسبت به فرمایشات رهبری سهل انگاری نکنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد که مسؤولان کشور نباید نسبت به فرمایشات و رهنمودهای رهبری سهل انگاری و مسامحه کاری داشته باشند.
 آیت الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسات عمومی به امهات بحث‌ها می‌پردازند و در جلسات خصوصی تذکرات خاص و ویژه‌ای را متذکر می‌شوند؛ تمام تذکرات رهبری طبعاً قابل طرح در جلسات عمومی برای مردم نیست، چون مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد؛ همان کلیات است که باید در جمع مطرح شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سوء استفاده دشمنان نباید مانع رسیدگی مردم به امور معیشتی مردم شود، ابراز داشت: به صورت مکرر شاهد تذکرات رهبر معظم انقلاب به مسؤولان دولتی بوده‌ایم؛ در مسأله اختلاس، حقوق نجومی، واردات بی‌رویه تذکرات زیادی داشتیم.

آیت الله سیفی مازندرانی ادامه داد: واردات بی‌رویه باعث بی‌کاری در جامعه می‌شود، وقتی نتیجه کار کارگران داخلی را از خارج به صورت کامل وارد کنند، نتیجه بیکاری همین کارگران است، این‌ها موجبات نارضایتی مردم است؛ مردم تحمل حقوق نجومی مسؤولان را که حدود هشت برابر یک فرد عادی است را ندارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم انجام، نشدن تذکرات رهبر معظم انقلاب را با احتمال ناتوانی مسؤولان در انجام موارد ارزیابی کرد و گفت: البته نمی‌توان همه مسائل را بر ناتوانی حمل کرد، خیلی از این‌ها هم ناشی از مسامحه‌کاری، سهل‌انگاری و عدم اهتمام به دغدغه‌های رهبری است.

وی از صدا و سیما خواست تا با تولید برنامه‌های غنی از روی آوردن مردم به رسانه های بیگانه جلوگیری کند و افزود: اکثر شبکه‌های تلویزیونی فاقد برنامه‌های جذاب هستند، برنامه‌ای که جوانان را اقناع کنند ندارند؛ صداوسیما نمونه‌هایی از ساختن فیلم‌های تلویزیونی در اشاعه اخلاق و فرهنگ مثبت را در کارنامه خود دارد، از این رو در ساخت این برنامه‌ها ناتوان نیست.

آیت الله سیفی مازندرانی در پایان گفت: تلویزیون ظرفیت بالایی در مقابله با تهاجم فرهنگی و انحراف توسط رسانه‌های بیگانه دارد که امیدواریم در دستور کار مسؤولان رسانه ملی قرار گیرد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات