۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۴۸۶۰۴
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان قدر نعمت خدمتگزاری به مردم را بدانند

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد که خدمتگزاری به مردم یک نعمت بزرگی است که باید قدر آن را مسؤولان بدانند.
علوی گرگانی آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز، در دیدار اعضای بنیاد نیکوکاری دست های مهربان ضمن تشکر از زحمات و خدمات این بنیاد به قشر ضعیف جامعه گفت: خدمتگزاری به مردم یک نعمت بزرگی است که باید قدر آن را مسؤولان بدانند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره اهمیت کمک به نیازمندان اظهار داشت: یکی از ویژگی های مؤمن این است که بخشی از اموال خود را در راه کمک به فقرا و نیازمندان خرج کند تا رضایت خداوند را به خود جلب کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: خداوند به صراحت در قرآن بیان فرمودند که هر فرد ثروتمندی باید به محرومان خصوصا کودکان بی سرپرست یا سرپرستان خانواده هایی که محروم و ضعیف هستند کمک کند.

وی با اشاره به اجر و ثواب فراوان سرپرستی افراد محروم و بی سرپرست جامعه افزود: سرپرستی و کمک به محرومان به اعتقاد و باور هر انسانی برمی گردد چرا که در سیره اهل بیت(ع) این رفتار به خوبی یاد شده است و امامان معصوم(ع) از این رفتار استقبال می کردند و هرگز در این راه خسته نمی شدند.

در ادامه خانم قنبری، مدیر شعبه استان قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان به عملکرد این بنیاد در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: هدف از این بنیاد حمایت از کودکان و زنان سرپرست خانوار  و فقرزدایی است.

قنبری تصریح کرد: بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، بنابر اهداف بشردوستانه خود و در راستای رفع محرومیت و فقر زدایی از اقشار آسیب دیده و محروم در مهرماه سال86 در شهر تهران فعالیت خود را شروع کرد و امروز به یاری حق و همت هموطنان گرانقدر ایران زمین بعد از گذشت 10سال از آغاز به کارش، توانسته 12شعبه فعال در سراسر کشور برپا کند.

وی با اشاره به فعالیت این بنیاد در سطح استان قم، خاطرنشان کرد: شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، در شهریورماه سال 96 با حضور دکتر شهرام فرجی بنیانگذار،مدیر عامل و موسس این بنیاد و تعدادی از مسؤولان استان افتتاح شد؛ هدف ما از برپایی این شعبه، حمایت از کودکان و زنان سرپرست خانوار است.

مدیر بنیاد نیکوکاری دست های مهربان شعبه قم، با بیان این که راه اندازی این شعبه به دلایل مختلفی برای بنیاد حائز اهمیت بود، گفت: مهمترین هدف ما از تأسیس شعبه استان قم بنیاد دست های مهربان، پوشش سطح وسیع تری از زنان سرپرست خانوار  و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ایران توسط این بنیاد خیریه بوده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر تهران و قم، در مجموع در 12 نقطه از کشور از جمله تهران، تبریز، مراغه، ساری، اصفهان، شیراز شعب فعال بنیاد نیکوکاری دست های مهربان است که در این شعب خدمات مختلفی را به مددجویان خود ارائه می کند؛ علاوه بر مستمری، کمک هزینه جهیزیه، خدمات آموزشی و حرفه آموزی و درمان رایگان، سبد کالایی است که ماهانه به آنان اهدا می شود و ارزش هر سبد آن بالغ بر 250 تا 400 هزارتومان است./1325/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات