۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۶۴۴۱

دیدار طلاب و اساتید جامعه الزهرا(س) با رهبر معظم انقلاب

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س) از دیدار طلاب و اساتید جامعه الزهرا(س) با رهبر انقلاب اسلامی همزمان با ۱۹ دی خبر داد.
دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل جامعه الزهرا، بیان داشت: همزمان با ۱۹ دی و همراه با اقشار مختلف مردم قم، طلاب و اساتید جامعه الزهرا(س) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

وی افزود: در این دیدار که همه ساله و در سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ برگزار می شود اقشار مختلف مردم ضمن تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، از رهنمودها و سخنان حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) بهره مند می شوند.

گفتنی است؛ در روز هفدهم دی ماه سال ۵۶ مقاله ای با عنوان «استعمار سرخ و سیاه» با امضای احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات درج شد که در آن به حضرت امام خمینی (ره) اهانت شده بود. این امر جرقه ای در شهر مقدس قم زد که به قیامی خونین و تاریخ ساز مبدل گردید.

ویژگی خاص قیام ۱۹ دی شرکت و همکاری همه اقشارمردم بود. این قیام نیز همچون همیشه با رهبری روحانیت شکل گرفت، اما اگر حمایت و پیوستن مردم به روحانیت نبود، به پیروزی نمی رسید. پس از این که علما دروس حوزه را تعطیل کردند، اقشار مختلف مردم نیز به آنان پیوستند. بازاریان با تعطیل کردن بازار قم، نقش عمده ای در اعتراض به اقدامات نظام داشتند. مردم نیز پیرو جوان وارد صحنه مبارزه شدند و در حمایت از امام خمینی(ره) و روحانیت با علما و طلاب همراهی کردند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات