۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۷۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روشنگری و بصیرت‌بخشی رسالت طلاب در مواجهه با جبهه سازش است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما در مقابل جریانی هستیم که می‌خواهد بگوید از دین کاری ساخته نیست و باید با آمریکا سازش داشته باشیم؛ اما باید با روشنگری جلوی آنها را بگیریم.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، اظهار کرد: در طول تاریخ هر کجا حق بوده باطل نیز روبروی آن بوده است، باطل همیشه در مقابل حق در جولان بوده است و این‌ها فراز و فرودها ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه فتنه‌گری و فتنه‌انگیزی از مصادیق باطل است، افزود: امروز راه نجات از فتنه‌ها این است که قدرت تشخیص مردم را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای کشور، اضافه کرد: از کسانی که در خیابان‌ها به راه می‌افتند تنها عده معدودی شعار می‌دهند و باقی را تماشا می‌کنند؛ اما از دید کسی که برای رسانه‌های غربی فیلم می‌فرستند آن کسی که برای تماشا هم آمده است جزء شعار دهندگان به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر ضرورت روشنگری از سوی جامعه فرهنگیان، روحانیت و دانشگاهیان، تصریح کرد: اینکه بعضی شعار می‌دهند «هم اسلام هم قرآن هر دو فدای ایران» و اینکه از خود تعصب نشان می‌دهند که پیامبر عرب بوده است، پس چرا الآن دارند از عربستان خط می‌گیرند؟ همه این‌ها نیازمند روشنگری است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: امروز بعضی براندازی نظام را مطرح می‌کنند در حالی که ایران پرچم سوریه را از حلق داعش درآورد.

وی ادامه داد: در اوج جنگ ایران و عراق از حزب‌الله لبنان آمدند و گفتند می‌خواهیم در کنار شما بجنگیم، امام فرمودند شما موظف نیستید در اینجا بجنگید شما بروید لبنان و حزب‌الله لبنان را تشکیل بدهید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به عوارض فتنه و فضای فتنه‌انگیز، اظهار کرد: در چنین فضایی بین مردم اختلاف پیش می‌آید و تردید باعث می‌شود که مردم در روبروی هم قرار بگیرند و این سبب می‌شود که مردم دوست و دشمن را نشناسند.

وی افزود: برخی می‌خواهند دید ملت را نسبت به آمریکا عوض کنند؛ اما باید با روشنگری جلوی این را بگیریم، ما در مقابل جریانی هستیم که می‌خواهند بگویند از دین کاری ساخته نیست و باید با آمریکا سازش داشته باشیم./9314//۲۰۳/خ

 

 

ارسال نظرات