۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۶۶۰
رييس ستاد زكات استان اصفهان:

زكات يكي از شاخصه هاي حاكميتي است

رييس ستاد زكات استان اصفهان از زكات به عنوان يكي از شاخصه هاي حاكميتي نام برد و گفت: به تعبير قرآن جامعه اسلامي بايد در امر زكات و امر به معروف و نهي از منكر فعال باشد.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر، پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي زكات شهرستان كاشان، گفت: امام باقر(ع) مي فرمايد، پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، نماز و زكات و ولايت از مهمترين و عالي ترين دستورات دين است.

وي با اشاره به اينكه ما در هيچ حكمي نداريم كسي را به دليل ترك واجب آن از مسجد بيرون كرده باشند، گفت: امام باقر(ع) مي فرمايد، پيامبر اسلام پنج نفر را كه زكات مال خود را نمي پرداختند به اسم نام برد كه از مسجد خارج شوند كه اين امر بيانگر جايگاه ويژه زكات است.

رييس ستاد زكات استان اصفهان از زكات به عنوان يكي از شاخصه هاي حاكميتي، نام برد و گفت: به تعبير قرآن جامعه اسلامي بايد در امر زكات و امر به معروف و نهي از منكر فعال باشد.

حجت الاسلام رنجبر با ابراز گلايه از عدم حضور جدي مسؤولان تراز اول كاشان در جلسه شوراي ستاد زكات كاشان، بیان کرد: در يكي از شهرستانها كه مسؤلان در جلسه شوراي ستاد آن شركت نمي‌كردند اعلام كردم مسؤولان اين شهرستان يا خيلي مهم هستند و شأن خود را بالاتر از اين مي دانند كه در جلسه شوراي زكات حضور داشته باشند و يا براي زكات كه دومين ركن دين اهميت قائل نيستند.

مسؤول ستاد زكات استان اصفهان، تشكيل جلسات شوراي زكات روستايي را مهم خواند و گفت: در سراسر استان اصفهان هر شهرستاني كه بخشداران آنها دهياران را بسيج كردند، خيلي موفق بوديم و تشكيل جلسه شوراي زكات روستايي  مهمترين كاري است كه مي توان با كمك بخشداران  انجام داد.

وي، احصاء ظرفيت هاي روستا و شناسايي خيرين داخل و خارج روستا، تبليغ و دریافت زكات و هزينه زكات جمع آوري شده از سوی اعضاي شوراي زكات با نظارت دبيرخانه شوراي زكات را از جمله سه وظيفه شوراي زكات روستاها خواند و افزود: بخشداران بايد براي برگزاري جلسات شوراي زكات روستاها اهتمام ويژه داشته باشند.

حجت الاسلام رنجبر با تأكيد بر اينكه زكات جمع آوري شده در محل در همان محل بايد هزينه شود، گفت: با شناختي كه اعضاي شوراي زكات روستا از مردم روستا دارند، زكات جمع آوري شده با نظارت دبيرخانه شوراي زكات بين محرومان همان روستا توزيع مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات