۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۷۵۸
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

ارتباطات بین المللی بر اساس دیپلماسی فرهنگی باشد

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با تأکید بر دیپلماسی فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و دینی بوده است و ارتباطات بین المللی ما باید بر اساس دیپلماسی فرهنگی پیش برود.
سید عباس صالحی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر دیپلماسی فرهنگی گفت: دیپلماسی فرهنگی در جهان باید رحمانیه و عاقلانه باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و دینی بوده است و ارتباطات بین المللی ما باید بر اساس دیپلماسی فرهنگی پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ادامه داد: دیپلماسی اسلامی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در ارتباطات بین المللی نباید از اسلام چهره ای خشن و غیر منطقی نشان داد.

همچنین صالحی در این دیدار گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیاری در کشور وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها، مکتب اهل بیت (ع) را به جهانیان شناساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مناسب ترین روش برای گسترش و تلطیف ارتباطات با جهان به ویژه کشورهای اسلامی تعاملات فرهنگی است.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس در این دولت و دولت گذشته بر گسترش دیپلماسی فرهنگی با جامعه بین المللی در حوزه های فرهنگی و هنری تاکید دارد.

صالحی در ادامه به برخی اقدامات این وزارتخانه در ١٠٠ روز گذشته اشاره کرد و گزارشی از برنامه های پیش رو ارائه داد./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات