۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۴۰۷۴۵
با موضوع «نماز و فضای مجازی»؛

سومین اجلاسیه استانی نماز در ساری برگزار شد

سومین اجلاسیه استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی امروز در ساری برگزار شد.
اجلاسیه استانی نماز در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سومین اجلاسیه استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی امروز در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران در این اجلاسیه با اشاره به این که در سه سال اخیر قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری، پیش اجلاسیه هایی در استان های مختلف برگزار می شود، گفت: هر یک از این پیش اجلاسیه ها با یک موضوع مهم است تا راهکارهای لازم در اجلاسیه اصلی به منظور ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که اجلاسیه های استانی امسال با موضوع نماز و فضای مجازی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیر و گسترده شدن فضای مجازی، بهره گیری از این ظرفیت به منظور گسترش فرهنگ نماز در جامعه ضروری است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران، ایجاد دغدغه لازم برای فعالان فضای مجازی در تولید و نشر محتوای نماز به صورت پیوسته، مستمر، برنامه محور و جریان ساز در فضای مجازی را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این اجلاسیه عنوان کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هر ساله اجلاسیه های استانی به منظور معطوف کردن برنامه های مسؤولان در گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و کارکردهای فضای مجازی، محور اصلی اجلاسیه نماز این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی به صورت گسترده در جامعه ما فراگیر شده است، تصریح کرد: این فرصتی که به وجود آمده می تواند ظرفیتی برای گسترش و نهادینه مبانی دینی به ویژه فرهنگ نماز در جامعه باشد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که امروز برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز همه باید به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: دستگاه های تبلیغی، فرهنگی و دینی باید در این خصوص تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص همدل شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که سبک شمردن نماز عواقب سنگینی برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه برای گسترش این فضیلت الهی بهره گیریم.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که ارزش های دینی بسترهای لازم را برای رشد و تعالی جامعه فراهم می کند، خاطرنشان کرد: گسترش مبانی دینی به ویژه فرهنگ نماز در جامعه اسلامی از نفوذ فرهنگی دشمن به شدت جلوگیری می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که خواندن نماز انسان را بیشتر با مفاهیم ناب الهی آشناتر می کند، تصریح کرد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت فرهنگ اقامه نماز در جامعه بسیاری از آسیب ها و چالش ها را از جامعه دور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی باشد بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد در جامعه کمرنگ خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که امروز متأسفانه جامعه ما درگیر مقابله با برخی آسیب ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: تنها راه مقابله با این مشکلات و معضلات گسترش فرهنگ نماز و ارزش های الهی در جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که باید یک عزم عمومی به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند دینی و الهی نماز در جامعه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تنها یک مجموعه و ستاد به تنهایی نمی تواند در این مسیر حساس موفق عمل کند بلکه باید یک وحدت ملی وجود داشته باشد.

وی با بیان این که امروز آسیب های بسیاری متوجه جامعه است که باید برای مقابله با این آسیب ها برنامه محور عمل کنیم، گفت: اسلام تمدن را به بشریت ارائه کرد که اگر نتوانیم نقش اسلام را در جایگاه زندگی تعریف کنیم جامعه دچار آسیب می‌شود. 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که نقش خانواده در تحکیم بنیان این نهاد اجتماعی بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: بنیان خانواده‌ای مستحکم است که نسخه کامل شفا بخش بشیریت را در اختیار داشته باشد. 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که چهار چوب مقوله آموزشی باید بر مبنای جهان بینی لحاظ شود، گفت: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی نیز رشد و گسترش ارزش های دینی به ویژه فرهنگ نماز در جامعه بوده است.

وی با تأکید براین که رفع مشکلات اجتماعی جامعه نیازمند گسترش فرهنگ نماز هستیم، افزود: انتظار داریم مشکلات این حوزه به صورت کارشناسی بعد از اجلاسیه بررسی تا نسبت به ترویج درست این فرهنگ اقدام کنیم.

ضرورت شرکت کارکنان و مدیران دستگاه های دولتی در نماز جماعت

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این اجلاسیه با بيان اين كه حضور در همايش نماز براي انسان مايه سعادتمندي، توفيق و موجب فخر است، ياد آور شد: بايد همراه با برگزاري جلسات و جشنواره ها براي توسعه فرهنگ نماز در عمل نيز نشان دهيم كه به اين معنا پايبنديم و با همه ظرفيت به اين فريضه مي پردازيم.

وی بر ضرورت شركت كاركنان دستگاه هاي اجرايي و ارباب رجوع در نماز جماعت تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: ستاد اقامه نماز رسالت دارد تا ظرفيت حضور در نماز را گسترش دهد و نبايد نمازخانه يا مسجدي فاقد امام جماعت داشته باشيم و بايد براي حل اين مساله همه با هم تلاش كنيم و جديت بخرج دهيم.

مقام عالي دولت در مازندران با بيان اين كه اقامه نماز در هر سه وعده در مساجد بسيار زيبنده است، گفت: نماز جماعت حتي با حضور كمترين افراد مي تواند در مساجد استان برپا شود.

اسلامي با بيان اهميت و جايگاه نماز جماعت گفت: بايد فضا و محيط را براي برپايي نماز جماعت مهيا كنيم و از ظرفيت خيرين براي گسترش نماز و تمهيد فضاي مورد نياز براي اقامه نماز به نحو شايسته بهره ببريم.

استاندار مازندران با تاكيد بر اين كه بايد فضاهاي اقامه نماز در ادارات و محلات فراهم شود، تصريح كرد: صداي اذان شفاي جان انسان است و بايد از همه فضاها در استان به گوش برسد.

وي با بيان اين كه انجام فريضه اول وقت نماز را به دستگاه هاي اجرايي، فرماندارن و بخشداران ابلاغ كرده ايم، عنوان داشت: فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين كه به نماز نگوييد وقت كار است به كار بگوييد وقت نماز است را بايد در عمل تحقق ببخشيم.

استاندار مازندران با اشاره به اين كه دشمن از دشمني خود براي نابودي اسلام و قرآن هرگز حيا نمي كند و دست از دشمني با ما برنخواهد داشت، اظهار داشت: امروز ميزان حضور در فضاي مجازي بيش از فضاي حقيقي است و نمي شود از آن غفلت کرد يا با آن مقابله كرد بلكه بايد آن را تصرف و از اين ظرفيت در جهت غناي فرهنگ جامعه استفاده كرد.

نماينده عالي دولت در مازندران، تاكيد كرد: كم هزينه ترين اقدام بهره گيري از فضاي مجازي است چرا كه مي توان در آن اقدامات گسترده و تاثير گذار انجام داد و نبايد از اين جبهه آسيب ببينيم./۹۵۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات