۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۹۷۲۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تفکر دوستی با آمریکا در تضاد با دین است

امام جمعه ارومیه گفت: این که برخی در کشور فکر می کنند می توانند با آمریکا و استکبار دست به دست هم دهند، امکان ندارد، یا انسان باید دین را قبول کند و با آن ها در تقابل باشد و یا اینکه دین را کنار بگذارد و با آن ها دست به دست هم دهند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و بسیجیان سپاه شهدای آذربایجان غربی که به مناسبت هفته بسیج در دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و برچیده شدن شجره خبیثه داعش در منطقه ‌گفت: مسأله بسیج، تفکر و حرکت بسیجی، مسأله ای است که امام خمینی (ره) آن را از قرآن کریم الهام گرفته و آن را تاسیس کرده است.

امام جمعه ارومیه افزود: امام فردی بسیار با هوش و بافراست بودند که می توانستند گزاره های دینی را به صورت راهبرد و عملی ارائه کنند، این خیلی مهم است که از گزاره های دینی استفاده کنیم و در جامعه برای حل مشکلات راه کار ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در امام نبوغی بود که در هر کجا وارد عمل می شدند این مسأله کاملاً مشهود است و به بهترین شکل انجام می گرفت در جریان تاسیس بسیج بیست میلیونی هم به همین شکل بود، امام خمینی از آیات الهی و روایات ائمه اطهار استخراج و این شجره طیبه را تاسیس کردند و روز به روز میوه ها و ره آوردهای این شجره طیبه گسترده تر و شیرین تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: به همین روش بود که ما در سوریه، عراق و در سایر عرصه ها شاهد پیروزی شدیم و هوش، فراصت و نگاه عمیقی که امام خمینی به مسایل دینی داشت باعث ایجاد این نیروی مردمی شد.

وی به بیانات دیروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار قابل تامل و دقت بود، به ویژه در قسمتی که مقام معظم رهبری در مورد بایدها و نبایدها در مورد تفکر بسیجی گفتند و اخلاص و تلاش در جهت کسب رضایت خداوند را به عنوان بایدها و غرق در شهوت، بی عدالتی و فاصله طبقاتی را به عنوان نبایدها مطرح کردند.

وی ادامه داد: اگر در بدنه بسیج و در روش و منش بسیجی این بایدها و نبایدها رعایت شود و باعث شویم که مسؤولان و مدیران این جامعه این بایدها و نبایدها رعایت کنند یقیناً باعث می شود کشور ما به پیشرفت علمی دست یابد و آسایش و رفاه هم افزایش پیدا کرده و رضایت خداوند نیز جلب می شود.

امام جمعه ارومیه افزود: سخن نظام جمهوری اسلامی این است که انسان می تواند به طور واقعی برای خداوند بندگی کند و در ضمن آن از امکانات اجتماعی و رفاهی استفاده کند و از نظر عملی نیز پیشرفت کند و در دنیا حرف تازه ای بزند، اگر این بایدها و نبایدها رعایت شود در حقیقت می توانیم این روش و منش نو را در دنیا به کرسی بنشانیم.

وی در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم یا نخواهیم با جبهه باطل و نظام استکبار جهانی در حال مبارزه و درگیر هستیم، حق و باطل از اول خلقت تا آخر خلقت با هم در گیر بوده اند و امکان ندارد که زمانی این دو جبهه با هم به صلح و صفا برسند، هر موقع دیدیم که این دو جبهه با هم شدند یا باطل از بطالت خود دست کشیده و به سمت حق آمده و یا اینکه حق از حقانیت خود دست کشیده و به سمت باطل رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: اینکه در کشور ما بعضی ها که فکر می کنند می توانند با آمریکا و استکبار دست به دست هم دهند، امکان ندارد، یا انسان باید دین را قبول کند و با آن ها در تقابل باشد و یا اینکه دین را کنار بگذارد و با آن ها دست به دست هم دهند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: از جمله از بایدها تلاش فراوان و جدیت است و با سستی و تنبلی و زندگی بی عار نمی تواند انسان به حق برسد، در زندگی مسلمان شوخی اصلاً جایگاهی ندارد و در تفریح مسلمان باید همه چیز جدی و هدف مشخص باشد، در مزاح های امیرالمومنین همه چیز جدی بود و روی حساب و کتاب بود.

وی در ادامه افزود: پرچم جبهه حق دست شما بسیجیان و در راس آن مقام معظم رهبری است اگر بسیجیان محکم این پرچم را نگه دارند و محکم بایستند یقیناً به پیروزی خواهید رسید./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات