۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۸۷۴۴
حجت الاسلام حائری قزوینی:

صلح امام حسن برای حفظ مسلمانان و ‌آشکار شدن کفر معاویه بود

استاد حوزه با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) برای حفظ مسلمانان و آشکار شدن کفر معاویه بود، گفت: آن حضرت صلح کردند تا مسلمانان محفوظ بمانند؛ حضرت کاری کردند که معاویه کفر خود را آشکار کند.
شهادت امام حسن مجتبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حائری قزوینی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمود فرزند صالح ریحانی از سوی خداوند متعال است.

وی افزود: فرزندان موهبت الهی هستند، انسان در هر حالت باید شکرگزار باشد نه این که چون و چرا کند، تقسیم الهی مصالحی دارد  که در بسیاری موارد انسان نمی تواند درک کند، امتداد وجودی انسان و اثر خیری که باقی می ماند از فرزند صالح است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام حسن و امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در نزد پیامبر اسلام داشتند و ایشان همواره با احترام خاصی با این بزرگواران برخورد می کردند.

وی ادامه داد: روایات فراوانی از پیامبر اسلام در مقام و منزلت امام حسن و امام حسین(ع) بیان شده است همانند این که حضرت فرمودند حسن و حسین سید شباب اهل جنت هستند، این روایات اهتمام رسول خدا به عظمت و موقعیت این دو امام بزرگوار را نشان می دهد.

حجت الاسلام حائری قزوینی با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) سبط اکبر رسول الله است، ابراز داشت: آثار عظمت و هیبت از سنین کودکی در امام حسن(ع) هویدا بود، پیامبر اسلام بسیار به امام مجتبی(ع) علاقه مند بودند.

وی عنوان کرد: پیامبر با توجهاتی که به امام حسن(ع) داشتند می خواستند که به مردم بفهمانند مودت اهل بیت(ع) برای سعادت انسان لازم است، پیامبر امام حسن(ع) را همراه دیگر انوار مقدسه به مباهله آورده بودند، حضرت از مقام علمی بسیاری بالایی برخوردار بودند و مسائلی را حل می کردند که دیگران از حل آن عاجز بودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از این که امیرمؤمنان(ع) بر مسند نشستند امام حسن(ع) در همه زمینه ها یار و مددکار ایشان بود و در جنگ ها فرمانده بودند، بعد از شهادت امیرمؤمنان(ع) حضرت تصریح کردند که اگر یاوری داشتم با دشمنان اسلام یعنی معاویه جنگ می کردم، حضرت صلح کردند تا مسلمانان محفوظ بمانند؛ حضرت کاری کردند که معاویه کفر خود را آشکار کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات