۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۳۸۰۴۳
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

کمک به زلزله زدگان باید مهم ترین دغدغه مردم و مسؤولان باشد

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم کرمانشاه تمامی دارایی خود را در زلزله از دست داده اند، گفت: کمک به زلزله زدگان باید مهم‌‌ترین دغدغه مردم و مسؤولان باشد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در سالن محراب حرم مطهربرگزار شد، با اشاره به وقوع  زلزله دردناک کرمانشاه گفت: متأسفانه مردم کرمانشاه در این زلزله تمامی دارایی خود را از دست داده اند و در حال حاضر نیازمند حمایت و یاری ویژه مردم و مسؤولان هستند بنابراین کمک به زلزله زدگان باید مهم ترین دغدغه مردم و مسؤولان باشد.

وی با بیان اینکه رسالت قرآنی یک مؤمن پاسخگویی به ندای کمک خواهی یک مظلوم است و مؤمنی که نسبت به فریاد دارسی برادر دینی خود بی تفاوت باشد در آیات قرآن کریم به سختی مورد نکوهش قرار می گیرد، افزود: امروز فریاد کمک خواهی مردم کرمانشاه از ملت ایران بلنده شده است و مردم و مسؤولان باید فرای نگرش های جناحی به بهترین شکل به ندای مردم کرمانشاه پاسخ دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه کمیته امداد باید برنامه ریزی ویژه ای برای کمک به زلزله زدگان در نظر بگیرد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید گام‌های اساسی و ابتکارات جدیدی را برای کمک‌رسانی به نیازمندان دنبال کند تا بتواند جمعیت نیازمندان جامعه را کاهش دهد؛ ‌مردم باید مشاهده کنند که کمیته امداد در عرصه‌های مختلف کمک‌رسانی، آبروی نظام است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان قم در حمایت از محرومان و قشر نیازمند جامعه گفت: قم به عنوان پناهگاه مظلومان و افراد محروم که همواره از سوی اهل بیت(ع) و ائمه معصوم(ع) مورد توجه بوده است باید در حمایت از مظلومان و محرومان و کمک به قشر نیازمند و مستضعف جامعه پیشگام باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در کانون‌ها و شهرهای مذهبی رغبت بیشتری برای کمک‌رسانی به نیازمندان وجود دارد، عنوان کرد: شئون اسلامی باید در قم رعایت شود و همگان باید بدانند که کمک گسترده قمی‌ها به نیازمندان به واسطه پیروی از متکب اهل بیت(ع) و همجواری با حضرت معصومه(س) است.

وی یادآور شد: کمک به نیازمندان از رسالت دینی مؤمن است چراکه این موضوع در آیات مختلف قرآن کریم مرود تأکید قرار گرفته و عمل به آیات قرآن کریم برای مسلمانان حجت بوده و واجب است./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات