۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۷۰۹۴
امام جمعه شهرری:

احکام اسلامی با سهولت و آسان‌گیری همراه است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه احکام اسلامی با سهولت و آسان‌گیری همراه است، گفت: سختگیری در دین مهمترین عامل برای دین گریزی جوانان است.
شاهچراغی

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه انسان‌های با تقوا سبکبار هستند، گفت: انسان‌های باتقوا زندگی را آسان می‌گیرند و از امور دنیوی بهره کمی می‌برند، امیرمومنان علی(ع) فرمودند: انسان باتقوا بارش سبک است و زندگی را بر خود سخت نمی‌گیرد.

وی افزود: همین افراد از جهت خدمت کردن به دیگران بسیار پرتلاش هستند و تمام هم و غم آنان دستگیری از دیگران است.

حجت الاسلام شاهچراغی پرهیز از تکلف و سخت‌گیری در کارها را از اصول سبک زندگی دینی بیان کرد و اظهار داشت: اساس پایه اسلام بر سهولت است بنابراین اسلام از تکلف و سخت گیری دوری می‌جوید پیامبراکرم(ص) فرمودند: من بریک دین آسانی مبعوث شدم و تکلفی در دین من وجود ندارد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه تکالیف و احکام اسلامی در مقایسه با تکالیف سایر ادیان آسمانی بسیار آسان است، گفت: زمانی که پیامبراکرم(ص) به معراج رفتند از خداوند چنین درخواست کردند بارالها؛ امت من طاقت سختی‌ها و دشواری‌ها را ندارند، خداوند خطاب به رسول خدا(ص) فرمود: من همه دشواری‌های امت سابق را از امت تو برداشتم؛ با کمی توجه به احکام قوم بنی اسرائیل درمی‌یابیم که خداوند جدا بر امت اسلامی آسان گرفته است.

وی با اشاره به برخی از احکام دین یهود، ادامه داد: اگر امت بنی اسرائیل گناهی مرتکب می‌شدند مجبور بودند از غذای آلوده معاش کنند و از خورن طعام حلال محروم بودند، نماز واجب آنان 50 رکعت در شبانه روز بود، در نبود آب برای انجام غسل حق تیمم نداشتند، برای عبادت کسی حق نداشت در غیر مسجد نماز بخواند، اگر کسی گناهی مرتکب می‌شد از جانب خداوند بردرب خانه او نوشته می‌شد که این فرد گناهکار است.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه احکام اسلامی با سهولت و آسانگیری همراه است، خاطر نشان کرد: سزاوار نیست ما دین آسان اسلام را بر خود سخت بگیریم و زندگی اجتماعی خودمان را با سختگیری در دین دشوار کنیم، سختگیری در دین عامل اصلی دین گریزی برخی جوانان می‌شود./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات