۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۳۶۲۰۳
نمایشگاه مطبوعات؛

ضرورت اطلاع‌رسانی عمومی فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

مدیرکل حوزه ریاست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به گستردگی فعالیت های این مجمع، گفت: عموم مردم و مسؤولان به حساسیت و وسعت کار مجمع جهانی تقریب آشنا نیستند.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مفید کیایی نژاد در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، به ضرورت اتحاد جهان اسلام تأکید کرد و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس هایی را به صورت مستمر در کشورهای خارجی برگزار می کند.

مدیر کل حوزه ریاست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به «دیپلماسی وحدت» در بیانات رهبر معظم انقلاب در حکم آیت الله اراکی اشاره کرد و اظهار داشت: دیپلماسی وحدت گستردگی زیادی دارد و با وجود این که دیپلماسی مختص وزارت امور خارجه است، اما به نظر می رسد که این تکلیف سنگین را مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید دنبال کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مسؤولان فقط اسم مجمع جهانی تقریب را شنیده اند و با فعالیت های آن آشنا نیستند، تصریح کرد: گستردگی کار و فعالیت این مجمع زمانی درک می شود، که در این زمینه وارد شوید و به فعالیت بپردازید؛ وسعت کار مجمع تقریب باید به مردم اطلاع رسانی شود.

مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: بنده هم زمانی که در مجلس شورای بودم با وجود این که نام مجمع تقریب را شنیده بودم، اما با فعالیت های گسترده آن آشنا نبودم؛ بر همین مبنا تصور می شود که دیگر نمایندگان مجلس هم با حساسیت کار مجمع تقریب آشنا نباشند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید اخبار مربوط به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را پیگیری و منتشر کنند، ادامه داد: با این حجم کار، بودجه ای هم که برای مجمع تقریب در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

حجت الاسلام کیایی نژاد به برگزاری کنفرانس مقاومت در لبنان اشاره کرد و گفت: چهارشنبه و پنجشنبه 10 و 11 آبان، کنفرانس علمای مقاومت در لبنان به میزبانی شیخ ماهر حمود برگزار می شود و حدود 500 نفر از علمای کشورهای اسلامی در این کنفرانس دعوت شده اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تمام تلاش خود را برای جامه عمل پوشاندن به رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه تقریب مذاهب اسلامی انجام می دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تقریب مذاهب در اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب، هماهنگی های لازم را برای مشرف شدن حدود 100 نفر از طلاب اهل سنت را به عتبات عالیات انجام داد که شنبه 6 آبان، عازم این سفر معنوی شدند./۸۴۰/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات