۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۴۱۱۰
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

امام حسن در شرایطی سخت و حساس اجازه ندادند اسلام منحرف شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: در دوران امامت حضرت بارها دشمنان قصد ترور ایشان را داشتند اما حضرت در شرایطی بسیار حساس اسلام را حفظ کردند و اجازه ندادند که انحراف در اسلام ایجاد شود.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مراجع تقلید برگزار شد، گفت: امام مجتبی(ع) در سال سوم هجری در مدینه منوره و در نیمه رمضان عالم را به وجود خود منور فرمود و در سال50 هجری در سن 47 سالگی با سم جعده به شهادت رسید.

وی افزود: دوران امامت حضرت 10 سال بود، امام مجتبی(ع) نخستین فرزند امیرمؤمنان و صدیقه طاهره و نخستین امامزاده بودند، دوران امامت حضرت دورانی بسیار سخت بود که شیعه کشی انجام می شد و بی احترامی به امیرمؤمنان در خطبه های نماز جمعه به دستور معاویه انجام می شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که نخستین شرط امام حسن(ع) این بود که کسی در منابر به امیرمؤمنان بی احترامی نکند، اظهار داشت: اهل بیت(ع) در نهایت مظلومیت امامت کردند و شرایط بسیار سختی داشتند و امام مجتبی(ع) شرایط بسیار سختی داشتند.

وی ادامه داد: در دوران امام مجتبی(ع) به اندازه ای شیعیان را آزار دادند و کشتند که بی سابقه است،  در دوران امامت حضرت بارها دشمنان قصد ترور ایشان را داشتند اما حضرت در شرایطی بسیار حساس اسلام را حفظ کردند و اجازه ندادند که انحراف در اسلام ایجاد شود.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که امام حسن(ع) باصبر بسیار زیاد ناملایمتی ها را تحمل می کردند، ابراز داشت: شیخ مفید و برخی بزرگان دیگر 7 صفر را دارای شهره سندی برای سالروز شهادت حضرت می دانند، حضرت به اندازه ای مظلوم بودند که همرشان ایشان را مسموم کرد.

وی عنوان کرد: در عظمت امام مجتبی(ع) همین بس که دشمنان کینه توز از عظمت شخصیت ایشان سخن گفته و اشعاری در این باره وجود دارد، امام حسن(ع) حتی با کسانی که قصد جان ایشان را داشتند با بزرگواری و پدرانه برخورد کردند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
جانم به قربان امام حسین
0
0