۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۳۳۴۳۰
مدیر برنامه معاونت فرهنگی بعثه رهبری خبر داد؛

مشارکت زائران اربعین تبریز در طرح « تکه تکه های قلب من با تو ای حسین»

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از اجرای ویژه برنامه‌های ابتکاری در راستای معرفت‌افزایی سوگواران اربعین خبر داد.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح ابعاد مختلف اجرای طرح « تکه تکه های قلب من با تو ای حسین» در تبریز پرداخت و اظهار داشت: طرح با هدف ایجاد پیوند معنوی زائران اربعین با امام حسین(ع) اجرایی می شود.
وی با اشاره به حضور بیش از 20 میلیونی در همایش بزرگ جهانی اربعین ادامه داد: همه ساله در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شاهد حضور دوستداران و دلسوختگان حضرت در بزرگترین گردهمایی جهان از سرتاسر کره خاکی با پای پیاده و در یک راهپیمایی عظیم در کربلای معلی هستیم.
حجت الاسلام حاجی ابراهیمی از اجرای ویژه برنامه‌های ابتکاری در راستای معرفت‌افزایی سوگواران اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا و در ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمادهای فرهنگی - معرفتی با محوریت اربعین و با عنوان تکه تکه های قلب من با تو ای حسین ویژه زائران پیاده اربعین حسینی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح کاشی های کوچک و قابل حمل که عنوان "لبیک یا حسین" بر روی آن حک و میان زائران توزیع شده است و زائران اربعین این کاشی ها را در طول سفر معنوی در کنار خود به همراه دارند که بعد از اتمام ایام اربعین با تحویل این کاشی ها به گلزار شهدا در قالب المان بزرگ اربعین حسینی در محوطه گلزار شهدای تبریز نصب خواهد شد.
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: این حرکت فرصتی مناسب برای انتقال پیام فرهنگی و معنوی عاشورا و کنگره جهانی اربعین است و زائر به عنوان یک بیعت و یک پیام در بازگشت از این زیارت معنوی آن را حفظ کرده و خود را در این اثر ماندگار که در گلزار شهدا به یادگار خواهد ماند، سهیم می بیند.
وی با بیان این‌که هر زائر اربعین می تواند پشت هر کاشی زائران یک دلنوشته زیبا برای حضرت سیدالشهدا(ع) نوشته که در نهایت به عنوان یادمان پیاده‌روی مردم تبریز به کار می رود، گفت: انتظار داریم تمامی زائران پیاده اربعین برای مشارکت در طرح در سامانه www.aletahaco.ir ثبت نام کنند.
حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به این‌که کمیته اربعین، سازمان آرامستان های شهرداری تبریز و مؤسسه آل طاها متولی برگزاری طرح هستند، گفت: استان های دیگری نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کردند که شهر تبریز به لحاظ ویژگی های منحصر به فردی که داشته است، انتخاب شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی توصیه های فرهنگی برای زائران اربعین پرداخت و اظهار داشت: رهبری بر احترام به حاکمیت دولت عراق، تأکید بر مردمی بودن این همایش جهانی و عدم دخالت نهادهای دولتی، رعایت شئونات مرجعیت عراق و بهره مندی حداکثری از فضای معنوی سفر عتبات عالیات تأکید دارند./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات