۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۲۵۹۳۶
امام جمعه موقت خرم آباد:

مجامع بین المللی نباید در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت کنند

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به جنایات صورت گرفته در میانمار، گفت: مجامع بین المللی نباید در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت کند.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته به قتل عام مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: سکوت مجامع بین المللی برابر قتل عام مسلمانان میانمار پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه قتل عام مسلمانان در معرض دید جهانیان در حال رخ دادن است، افزود: امروز در میانمار مسلمانان را زنده زنده در آتش می سوزانند و خانه های آنها را به آتش می کشند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام را یادآور امام است

حجت الاسلام متقی نیا مجمع تشخیص مصلحت نظام را یادآور امام خمینی(ره) و انقلاب خواند و اظهار داشت: در این مجمع باید تفکرات امام راحل و انقلاب حاکم باشد و انقلابی فکر و عمل صورت گیرد.

حفظ بیت المال مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

وی در بخش دیگیری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته به سخنان امام علی(ع) در رایطه با بیت المال عنوان داشت: به تأکیدات امام علی(ع) در حفظ بیت المال باید توجه شود و مدیران و مسؤولان در این زمینه هوشیار باشند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به سخنی از امام علی(ع) که می فرمایند: اگر بیت المال مهریه زنان باشد آن را باز خواهم گرداند، اظهار داشت: این سخن نشان از ضرورت توجه به بیت المال و حفظ ان در جامعه است.

وی چپاول بیت المال را مال حرام خواند و یادآور شد: به گفته امام علی(ع) مال حرام در لباس آرزوها خود را نشان خواهد داد و سرانجام مال حرام نیز غم و اندوه می باشد و باید از آن دوری کرد چراکه برکت را از زندگی می برد.

رسانه ها و مطبوعات فضیلت های آیه مباهله را در جامعه ترویج دهند

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه با اشاره به روز مباهله عنوان داشت: آیه مباهله فضیلت های فراوانی دارد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد در این فضیلت ها در جامعه منعکس شود.

وی به نقش رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما اشاره و عنوان داشت: این رسانه ها بر اس نقش و رسالتی که در اطلاع رسانی دارند همواره باید تلاش کنند فضیلت های آیه مباهله را در جامعه منعکس نمایند.

امام جمعه موقت خرم آباد با دعوت از عموم مردم در راستای مطالعه معارف آیه مباهله یادآور شد: این آیه مورد تأکید ائمه اطهار قرار داشته است و امروز نیز باید ما به این مهم توجه داشته باشیم./9459/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات