۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۱۶۸۴۶
امام جمعه ویس:

کم توجهی به فرهنگ منشا مشکلات متعدد جامعه است

امام جمعه ویس گفت: منشا مشکلات فراوان موجود در جامعه ازجمله مشکلات سیاسی، اجتماعی و اخلاقی و حتی اقتصادی قطعا بی توجهی به مقوله فرهنگ از سوی متولیان امر است.
فرهنگ

حجت الاسلام محمد علی آفرین، امام جمعه ویس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: فرهنگ ستون و اساس هر کشوری در سراسر دنیاست اما این فرهنگ ها از لحاظ شکلی و ماهیتی اغلب متفاوت است که در کشور ما که با نام اسلام گره خورده است یقینا بهترین و ناب ترین فرهنگ را اسلام برای مسلمانان آورد.

امام جمعه ویس در ادامه بیان داشت: مردم ما اگر بتوانند به طور صحیح از فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت علیهم السلام بهره ببرند قطعا در این دنیا و آخرت سعادت مند خواهند شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ویس درباره تاثیر فرهنگ بر دیگر مشکلات کشور، گفت: هرجا که مشکلات اقتصادی یا اجتماعی در جامعه به وجود آمده است باید به آن پی ببریم که آن مشکل درست فرهنگ سازی نشده و مشکل در فرهنگ غلط است.

حجت الاسلام آفرین خاطرنشان کرد: مشکلات فراوان اخلاقی جامعه که برخی ها را به سوی غرب گرایش داده ضررهای زیادی به کشور وارد کرده و قطعا باید در زمینه فرهنگ، خودمان را تقویت کنیم و دولت مردان هم به آن توجه ویژه ای کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبری درباره فرهنگ، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که دشمنان بر روی فرهنگ ما تمرکز کردند و شبیخون فرهنگی یا ناتوی فرهنگی علیه ما راه انداختند و خواهان تغییر فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی هستند پس می طلبد که مسؤولان امر به ویژه فعالان فرهنگی و رسانه ای به تاکیدات و توصیه های رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای کنند.

امام جمعه ویس در پایان تصریح کرد: متولیان امور فرهنگ و دلسوزان فرهنگ کشور، در زمینه های فرهنگ اسلامی تلاش های بیشتری کنند چرا که در سال های اخیر مسؤولان فرهنگی بسیار کم کار بودند اما دلسوزان فرهنگی و اقشار مختلف مردم انقلابی فعالیت های فراوانی را در عرصه ترویج فرهنگ ناب محمدی داشتند../۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات