۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۵۱۶۰۶۸
عضو سابق خبرگان رهبری مطرح کرد؛

روشن شدن افکار عمومی در سطح وسیع جهانی از اهداف حج است

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) به تشریح اهداف و اهمیت کنگره عظیم حج پرداخت و گفت: روشن شدن افکار عمومی در سطح وسیعی از جهان اسلام، می‌تواند پایه های محکمی را برای امنیت امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایجاد کند.
سید مجتبی طاهری خرم آبادی

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و جایگاه حج پرداخت و گفت: اطلاع رسانی موضوعات مهم به مسلمانان جهان از طریق کنگره عظیم حج، از مهم ترین ویژگی های این فریضه الهی است.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسلمانان جهان در ایام حج با هم به گفتوگو می پردازند و ارتباط برقرار می کنند؛ در این گفتوگو با ملل اسلامی با اهداف هم آشنا می شوند و شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا می کنند.

وی ادامه داد: حجاج ایرانی در این راستا، نیروهای دشمن اسلام و عوامل مؤثر بر این دشمنی که مسلمانان را به شکل دیگری جلوه می دهند، به مسلمانان حقیقی جهان می شناسانند.

مدیر مدرسه تخصصی فقه حضرت امام خمینی(ره) به تشریح یکی دیگر از اهداف حج پرداخت و ابراز داشت: روشن شدن افکار عمومی در سطح وسیعی از جهان اسلام، می تواند پایه های محکمی را برای امنیت امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایجاد کند.

وی افزود: زمانی که ملل اسلامی و جهانیان با اهداف جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند، می توانند از وقوع برخی اقدامات که با دروغ پردازی و با بد نشان دادن اهداف ایران در حال شکل گیری است، ممانعت کرده و از آن حمایت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به تعبیرات سوء که دشمن علیه ایران اسلامی جعل می کند، بیان داشت: استکبار جهانی شایعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شیعه ایجاد می کند؛ ما باید با روشنگری اهداف دشمنان اسلام را در دید ملت های دیگر تبیین کنیم تا دچار اشتباه محاسباتی و تاکتیکی نشوند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: گفتوگو و تنویر افکار عمومی باعث می شود که مردم و مسلمانان کشورهای مختلف نسبت به ایران آگاهی بیشتری پیدا کنند و از اهداف سوء پرهیز کنند، که یکی از منافع آن از کاهش دادن هزینه های احتمالی این اختلافات است.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر استفاده از ظرفیت بی نظیر کنگره عظیم حج، گفت: در حج یک همرنگی وجود دارد و از مذاهب مختلف امت اسلامی در مکه و مدینه حضور پیدا می کنند و اعمال یکسانی انجام می دهند؛ این اقدمات موجبات اتحاد امت های اسلامی را فراهم می کند؛ در واقع «حج» نمونه ای از امت واحده اسلامی است./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات