۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۱۵۹۶۸
حجت الاسلام پناهیان:

ضعف سیاسیون در برابر مستکبران جامعه را تباه می‌کند

استاد حوزه دانشگاه، ضعف و تزلزل سیاسیون در برابر مستکبران جهان را زمینه ساز تباهی و نابودی جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه دانشگاه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در هیات شهدای گمنام حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد با اشاره به قدرت و معنویت در حیطه زندگی فردی و اجتماعی، گفت: سیاستمدارانی که از مستکبران و دشمنان به اصطلاح قدرتمند دنیا هراس دارند جامعه را به سمت تباهی و نابودی سوق می‌دهند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه معنویت در وجود انسان مومن قدرت آفرین است، بیان داشت: اقتدار و توانایی انسان مومن به قدرت لایزال الهی متصف است بنابراین تنها انسان‌های ضعیف ایمان به مستکبران عالم فرصت فعالیت و ظلم می‌دهند.

استاد حوزه علمیه ضعف در دین را منشا اندیشه سکولار دانست و ابراز کرد: دلیل آن که برخی افراد در عرصه سیاسی و اجتماعی قدرت و معنویت را لازم و ملزوم یکدیگر نمی‌دانند و به معنویت سکولار گرایش دارند برای آن است که آنان نمی‌توانند از دین کسب قدرت ‌کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه معنویت واقعی آرامش و نشاط حقیقی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، گفت: ترس و اضطراب برای انسان مومن امری بی معناست چرا که همه ترس و واهمه او تنها خوف از خداوند متعال است.

وی بالاترین فضیلت و شاخصه انسان مومن را توکل بر خدا بیان کرد و گفت: انسان مومن از هیچ مقام و قدرت دنیوی ترس ندارد زیرا احساس ضعف ناشی از شک در قدرت الهی است برهمین اساس باید در افزایش قدرت روحی جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه همه جذابیت مومن به دلیل وجود قدرت روحی اوست، ادامه داد: اعتماد بنفس، امید داشتن، نشاط و سایر موارد بخشی از قدرت روحی انسان مومن است فرد مومن به هر میزان قدرتمند می‌شود به همان مقدار به پاکی و طهارت درونی او افزوده می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات