۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۰۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خام فروشی معضل بزرگ اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت صنایع تکمیلی و تبدیلی در کشور، گفت: اکنون خام فروشی یکی از بزرگ‌ترین معضلات اقتصاد کشور است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران کارخانه‌های لبنیات و شیر استان، اظهار داشت: با توجه به تأسیس کارخانه‌های لبنیات در استان و تولید و فرآوری فرآورده‌های لبنی باکیفیت در آنها، جایی برای خام فروشی و انتقال شیر خام به استان‌های هم‌جوار باقی نمی‌ماند.

وی افزود: تولید روزانه 20 تن شیر در استان خراسان شمالی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای اشتغال و تولید در این استان باشد؛ این در حالی است که تنها روزانه به میزان پنج تن از شیر تولید شده از سوی دامداران در این کارخانه‌های فرآوری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان کرد: مردم و مسؤولان همکاری و حمایت خود را از کارخانه‌های لبنی استان نشان دهند و با حمایت و خرید فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان به رونق اقتصادی این منطقه کمک کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر تقویت صنایع تکمیلی و تبدیلی در کشور، گفت: اکنون خام فروشی یکی از بزرگ‌ترین معضلات اقتصاد کشور است.

وی همچنین با گلایه از قوانین دست و پاگیری که سد راه تولید هستند، گفت: قوانین باید بومی‌سازی شوند تا مشکلات کارخانه‌های و سرمایه‌گذاران برای توسعه خط تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر در استان حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: از مسؤولان و مدیران دولتی در استان انتظار می‌رود با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و حذف قوانین دست و پاگیر، زمینه را برای استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کرده و از این طریق برای بهبود تولید و اشتغال گام‌های عملی بردارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات