۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۱۰۸۴
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

مرجعیت کمیته امداد امام خمینی برای کمک به نیازمندان حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر حفظ ماندن جایگاه مرجعیت کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: تلاشگران این نهاد باید به گونه ای به مددجویان کمک کنند که عزت نفس آن ها آسیب نبیند.
امام جمعه بابل کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی مازندران با تقدیر از فعالیت مجموعه این نهاد، گفت: کمیته امداد امام خمینی یادگار ارزشمند امام راحل برای یاری مردم محروم است که با استفاده از ظرفیت مردمی تا کنون خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کرد.

وی افزود: خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در مقابل دیگر سازمان ها و موسسه های خدمت رسانی در حوزه امور خیریه غیرقابل قیاس است و باید همچنان مرجعیت این نهاد در حوزه کمک رسانی به محرومان و نیازمندان حفظ شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به سیره اهل بیت(ع) درباره یاری نیازمندان، اظهار داشت: برای کمک و یاری نیازمندان باید کرامت انسانی آن ها حفظ شود و به گونه ای به مددجویان این نهاد کمک گردد تا عزت نفس آن ها حفظ شود.

وی ادامه داد: مردم باید بیشتر در جریان فعالیت های این نهاد و حجم بالای فعالیت های کمیته امداد امام خمینی قرار بگیرند تا اعتماد آن ها همچنان مستمر و رو به رشد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به محدودیت ها و کم بودن بودجه این نهاد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با وجود کمبودها و مشکلات عدیده در حوزه بودجه ای؛ موفقیت ها و تلاش های زیادی را در تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، امور تحصیل کودکان یتیم و محروم و توانمند سازی افراد بی بضاعت داشته است و باید قدردان این خدمت ارزشمند بود.

وی افزود: خدمت در امور امور خیریه برای انسان هم در دنیا و هم درآخرت برکت آفرین است و نباید این فعالیت را دست کم گرفت.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به نزدیک شدن ایام برداشت محصول برنج و توصیه برای پرداخت زکات شالی، تصریح کرد: زکات شالی از جمله زکات های مستحب ومورد تأکید است و در قرآن خداوند واژه زکات را در کنار عمل عبادی مهم نماز بیان فرمود.

وی تأکید کرد: کشاورزان زکات شالی را جدی بگیرند زیرا بر اساس توصیه قرآن زکات برای مال انسان برکت آفرین است و بلاها را از محصول انسان دور می کند./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات