۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۹۰۰۵
آیت الله فقیهی:

پرونده های قضایی باید سریعتر به نتیجه برسد

عضو جامعه مدرسین با بیان این که مردم نباید احساس کنند که دستگاه قضا با متخلفان برخورد نمی کند، گفت: پرونده ها باید زودتر بررسی شده و به نتیجه برسد و حقوق مردم پیگیری شود.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه ای قوه ای مستقل است که قضات به صورت جدی پرونده را بررسی کرده و حکم خداوند را جاری می کنند.

وی با تجلیل از شخصیت آیت الله آملی لاریجانی افزود: رییس قوه قضائیه شخصیتی بزرگوار هستند که از فضلا و مدرسان حوزه علمیه قم بوده و از سوابق خوبی برخوردار است، ایشان شخصیتی مؤمن، متدین، ملا و مجتهد است که در رأس قوه قضائیه بوده و نظارت کامل بر دستگاه قضا دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های دستگاه قضایی، این کارها را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: یکی از مسائلی که وجود دارد سالم سازی قوه قضائیه است، همانگونه که دولت باید مبارزه با فساد کند تمام قوا باید برای سالم سازی خود فعالیت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قوه ای خود متهم باشد نمی تواند برخورد لازم را انجام دهد، خوشبختانه قوه قضائیه از سلامت خوبی برخوردار است اما در عین حال باید فعالیت بیشتری در عرصه سلامت دستگاه قضایی وجود داشته باشد.

آیت الله فقیهی با بیان این که وضعیت نباید به گونه ای باشد که مردم ناراضی باشند، ابراز داشت: پرونده ها باید زودتر بررسی شده و به نتیجه برسد و حقوق مردم پیگیری شود، مردم نباید احساس کنند که دستگاه قضا با متخلفان برخورد نمی کند.

وی عنوان کرد: امروزه ابزارهایی برای انجام سریع کارها همچون فضای مجازی وجود دارد، به عنوان مثال هرکس که حقی از آن ضایع شده می تواند بدون حضور در دادگستری و متحمل شدن خرج بسیار مشکل خود را مطرح و پیگیری کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر تمهیدات لازم صورت گیرد مردم در فضاهای قضایی کمتر حضور پیدا می کنند، همچنین می توان از طریق فضای مجازی مشاوره های لازم را به مردم ارائه کرد تا مردم راهنمایی شوند، باید کارهایی صورت گیرد تا مردم امیدوارتر شود.

وی اضافه کرد: فعالیت ها باید مبنای علمی داشته باشد تا بتوانیم حقوق مردم را بهتر ادا کنیم، توصیه های رهبر معظم انقلاب باید به درستی انجام شود چون ایشان بر تمام امور اشراف دارند و فرمایشات رهبری باید مورد توجه تمام مسؤولان و قوا باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات