۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۰۶۸۹۲
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه جامعه ما، معابر شهری و اجتماعات کاری و مختلف ما باید چهره‌ای مهدوی و امام زمانی به خود بگیرند، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه مهم است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، امروز در دیدار اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، اظهار داشت: دشمن زمانی که تقابل نظامی با ایران اسلامی را پرهزینه و بی نتیجه ارزیابی کرد، متوجه نبرد نرم، تهاجم فرهنگی و برنامه نفوذ شد.

وی با بیان اینکه هدف این استراتژی دشمن که رهبر انقلاب بارها متذکر این امر با تعابیر گوناگون در 25 سال گذشته شده است، از میان بردن حمایت مردمی از نظام اسلامی و تضعیف اعتقادات دینی مردم است، گفت: بی اعتمادی جوانان به نظام، مسؤولان و ولایت فقیه از جمله توطئه های دشمنان برای این هدف است.

امام جمعه تبریز افزود: در این شرایط دین الهی نیازمند نصرت و یاری است، شاید این به ذهن خطور کند که مقصود از برخی تعابیر قرآن در یاری خداوند چیست و خداوند چه نیازی به یاری انسان دارد، پاسخ این سخن آن است که این دین الهی است که نیازمند یاری و حمایت بشر است تا یاری خداوند نیز به آنها برسد.

وی با اشاره به مسأله مهدویت و اهمیت آن برای مقابله با دشمنان نظام و اسلام، گفت: جوانان بیش از همه متوجه جنگ نرم دشمن هستند، از این رو باید بیش از گذشته جوانان را با مهدویت و فرهنگ مهدوی آشنا کرد و به آنها سمت و سوی مهدوی داد تا در برابر توطئه دشمنان مقاوم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه جامعه ما باید ظاهری مهدوی داشته باشد و معابر شهری و اجتماعات کاری و مختلف ما باید چهره‌ای مهدوی و امام زمانی به خود بگیرند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی باشد تا به یک جامعه‌ی مهدوی نائل شویم.

وی لازمه جامعه مهدوی را توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: تذکر لسانی و استفاده از زبان برای یاری دین خداوند از همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر شروع می شود، جامعه‌ی مهدوی و منتظر که به دنبال بستر سازی ظهور است باید به  این فریضه توجه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تروریستی رو به سمت اضمحلال و نابودی هستند و به زودی منطقه به امنیت و آرامش باز خواهد گشت، تصریح کرد: حمله موشکی سپاه نوید بخش این مهم است که از برادران سپاهی در نمایش اقتدار و عزت ایران اسلامی قدردانی می کنیم./203/854/ب1

ارسال نظرات