۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۶۹۱
در سالروز شهادت چمران صورت گرفت؛

تجلیل از اساتید بسیجی برجسته دانشگاه‌های استان قم

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، در همایش بزرگداشت شهید چمران و بسیج اساتید دانشگاه از اساتید بسیجی برجسته استان قم تجلیل شد.
همایش بسیج اساتید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، شامگاه سه‌شنبه در همایش بزرگداشت شهید چمران و بسیج اساتید دانشگاه‌های قم که در سالن همایش‌های شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، توسط آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم، از اساتید بسیجی برجسته دانشگاه‌های قم تجلیل شد.  

در ابتدای این همایش آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم ضمن ابراز خرسندی از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر علیه تروريست‌هاي وهابي تكفيري، حرکت رزمندگان سپاه را اقدامی بایسته،‌ بجا و هوشمندانه قلمداد کرد و از مردم خواست تا بابت امنیت بالایی که در ایران وجود دارد، خدا را شکرگذار باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با ياد و خاطره شهيد دکتر چمران و شهداي هشت سال دفاع مقدس، به تبيين خصوصیات شهید چمران پرداخت و او را انسانی مجاهد و مخلص معرفی کرد.

وی با قرائت آیه «وَالَّذِينَ جَاهَدُواْ فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ‏»، واژه جهاد را دارای معانی وسیعی همچون جهاد با نفس، جهاد با دشمن، جهاد در راه خدا برای کسب معارف و شناخت، جهاد در جهت کمک به محرومان و مستضعفان و خدمت به مردم برشمرد و شهید چمران را از مصادیق بارز این آیه دانست.  

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم الگوبرداری جوانان از شهید چمران تأکید کرد و لازمه این الگوبرداری را ارزیابی دقیق و شناخت صحیح از نقشه حمله دشمن برشمرد تا در برابر هجوم دشمن با تاکتیک و روش مناسبی با آن مقابله شود.  

وی حوزه فرهنگی ایران را مقصد حملات گسترده دشمنان جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و از جوانان خواست تا توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب، با ابزار‌های مناسبِ این حوزه به دفاع و مبارزه علیه تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بپردازند.

در پایان این همایش از 14 نفر از اساتید بسیجی و مسؤولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم تقدیر به عمل آمد./878/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات