۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۸۱۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شهود حضرت حق ملاک درک لیالی قدر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه درک لیالی قدر چشم بینا می‌خواهد تا خدا دیده شود، گفت: قرآن کلام الهی است قرآن مسیری برای شهود الی الله است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها، گفت: سعادت انسان در گرو کلام الهی است.

وی افزود: هیچ قضاوتی در مورد انسان نمی‌توان داشت تا زمانی که او کلام الهی را بشنود. قرآن می‌فرماید: اگر با گروهی از افراد جاهل روبرو شدید همانند اخلاق انسانهای مومن و شایسته با آن مردم احمق رفتار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: انسانهای الهی زمانی که سخنان انسان‌های غافل را گوش می‌دهند به احمق بودن آنها پی می‌برند. سخنان آنان هیچ سودی برای شنونده ندارد، بنابراین کلام انسان بیانگر، جاهل بودن، عاقل بودن، مومن بودن و اولیا الله بودن را آشکار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نطق پیامبر(ص) درهای معرفت را به روی چشم شنونده مؤمن باز می‌کند، اظهار داشت: سخنان باطل در قلب انسان اثر منفی می‌گذارد. انسان مومن هرگز با نادان نزاع نمی‌کند چون به احمق بودن او آگاه است به همین دلیل تا سخن او را می‌شنود سریع عبور کرده و آن مکان را ترک می‌کند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه جهان هستی سراسر شگفتی است، گفت: پیامبر(ص) یکی از شگفتی‌های روزگار از نظر فهم و عقل بودند.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه خداوند همه جا حضور دارد، تصریح کرد: کسانی که منکر وجود خداوند هستند اذعان می‌کنند که چون خداوند قابل مشاهده نیست پس وجود ندارد این افراد اگر خود را نبینند به طور قطع خدا را خواهند دید. امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرمایند: کور باشد آن که تو را نمی‌بیند.

وی افزود: شب قدر چشم بینا می‌طلبد تا انسان خداوند را مشاهده کند، قرآن کلام الهی است قرآن مسیری برای شهود الی الله است./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات