۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۲۲۵
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

نمایشگاه قرآن نشان دهنده ظرفیت و جایگاه قرآنی خوزستان است

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه های قرآنی، گفت: نمایشگاه قرآن نشان دهنده ظرفیت، پتانسیل و جایگاه قرآنی در استان است.
افتتاح نمایشگاههای قرآن و عترت در قم

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، جلیل بیت مشعل، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در بازدید از یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، گفت: نشر معارف و آموزه های قرآنی راه احیای فرهنگ اسلامی در جامعه است و مجرای واحد طی مسیر صحیح زندگی، تکیه بر آموزه های روشن الهی است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان اینکه خوزستان با وجود تمام توانایی های قرآنی، متاسفانه جایگاه خوبی در فعالیت های قرآنی ندارد، افزود: این امر نشانه انفعال در عملکرد، عدم برنامه ریزی صحیح و ریشه ای، عدم استفاده از نیروهای کارآمد قرآنی و نبود التزام عملی به نشر فرهنگ قرآنی است.

مدیر خبرگزاری بین المللی قرآن کریم ایکنا خوزستان با اشاره به پتانسیل های قرآنی در خوزستان، خاطر نشان کرد: این استان در طول تاریخ مهد علمای برجسته تشیع، مفسران، قاریان و فعالان قرآنی بزرگی بوده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: از سوی دیگر خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است و با توجه به گذشته درخشانی که در سند تاریخی توسعه، حفظ و تثبیت جهاد و ولایت دارد، می تواند به قطب قرآنی در جهان اسلام و قطب جهاد و ولایت و پاسداری از ارزشهای نظام مقدس اسلامی تبدیل شود.

بیت مشعل با اشاره به برخی راهکارهای تقویت فعالیت های قرآنی گفت: برگزاری منظم، منسجم، فعال و هدفمند جلسات شورای قرآنی استان و تشکیل کارگروه های اجرایی و همچنین اجرایی کردن مصوبات این شورا و نه صرفا تظاهر به برگزاری کارگروه، استفاده از ظرفیت ویژه جامعه قرآنی و  استفاده از ظرفیت ویژه خانواده ها در اشاعه فرهنگ قرآنی و تربیت مادران و پدران قرآنی از جمله راهکارهای تقویت فعالیت های قرآنی در خوزستان است.

وی اضافه کرد: راه اندازی پارلمان قرآنی در استان به عنوان اتاق فکر جامع و فراگیر متشکل از سازمان های دولتی و غیردولتی جهت برنامه ریزی، تدوین و نظارت بر برنامه های قرآنی استان در این راستا پیشهاد می شود.

مدیر خبرگزاری بین المللی قرآن کریم ایکنا خوزستان ادامه داد: همچنین  استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و دانشگاهیان، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه در تقویت فرهنگ قرآنی، استفاده از ظرفیت بالای تکنولوژی های جدید، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان و توجه ویژه به این قشر، و استفاده از ظرفیت بالای صدا و سیما و تولید برنامه های متنوع، شاد و مفرح و جذاب قرآنی دیگر راهکارهایی هستند که در تقویت فعالیت های قرآنی استان می توانند تاثیر گذار باشند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه های قرآنی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن نشان دهنده ظرفیت، پتانسیل و جایگاه قرآنی در استان است.

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: با نگاهی به نمایشگاه های قرآنی سالهای گذشته و توجه به نقاط ضعف و قوت آنها می توان در بهبود و برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه های قرآنی در سال های آتی گام برداشت.

بیت مشعل به رعایت برخی نکات مهم در برگزاری نمایشگاه های قرآنی اشاره کرد و گفت: محصولات ارائه شده در نمایشگاه نباید صرفا محصولاتی ویترینی باشد. برگزاری کارگاه ها، نشست ها و تقدیرهای قوی و باشکوه در حاشیه نمایشگاه ضروری است و در جذب مخاطب نقش مهمی دارد. از سوی دیگر جهت جذب خانواده ها به ویژه کودکان می توان مسابقات حضوری در نمایشگاه برای این افراد تدارک دید.

وی تاکید کرد: لازم است همه ابزارهایی که به اشاعه فرهنگ قرآنی کمک می کند جمع آوری و در نمایشگاه قرآن ارائه شود./9456/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات