۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۰۲۷۶۸
آیت الله سعیدی:

محرومیت زدایی باید فارغ از جناح بندی های سیاسی باشد

امام جمعه قم با بیان اینکه محرومیت زدایی باید فارغ از جناح بندی های سیاسی باشد، بر خدمت رسانی به محرومان و توجه هر چه بیشتر به این قشر ضعیف جامعه تأکید کرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار مجمع خیرین هلال احمر استان قم با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تبلور باورهای دینی در جامعه است، گفت: مهم ترین فلسفه ماه مبارک رمضان خدمت رسانی به محرومان و توجه هر چه بیشتر به این قشر است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان تنها فرصتی برای تمرین اراده و غلیه بر نفس نیست، بلکه کسی در این ماه توانسته فلسفه روزه داری را درک کند که با افطاری ساده، مقداری از هزینه های زندگی کمک کرده و از این هزینه ها در خدمت رسانی به محرومان کمک کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه پهن کردن سفره های رنگین در ماه رمضان نمی تواند فلسفه و حقیقت این ماه را تبیین کند، گفت: ماه رمضان ماه صیام و کمک به محرومان است.

آیت الله سعیدی با تأکید براینکه نهادهای حمایتی در خدمت رسانی به محرومان باید سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: محرومیت زدایی و کمک به محرومان باید فارغ از جناح بندی ها و گروه بندی های سیاسی باشد.

وی ادامه داد: نگاه خیرین باید در عرصه کمک رسانی، تالیف قلوب باشد و برای اهل بیت(ع) شیعه، دوستدار و محب به وجود آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: هلال احمر می تواند تاثیر زیادی در نحوه کمک رسانی در مجامع خیریه داشته باشد چرا که هلال احمر در مواقع بحران به صورت مساوی به آسیب دیدگان از هر قشری با هر تفکری کمک می کند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: لازم است منشوری از روش اهل بیت(ع) در نحوه نگاهشان به آسیب دیدگان و نحوه کمک رسانی به محرومان از روایات استخراج  و نصب العین مجامع خیریه شود.

وی با بیان اینکه بی توجهی به محرومان جامعه را از مسیر پیشرفت و عدالت دور می کند، یادآور شد: در جامعه ای که به محرومان بی توجهی شود آن جامعه نمی تواند در مسیر تحقق عدالت گام برداشته و از رحمت الهی محروم خواهد شد و برکات و نعمات خداوند از آن جامعه در دراز مدت سلب می شود زیرا خداوند در اموال انسان حقی برای محرومان و فقرا قرار داده است که باید این حق با حفظ کرامت انسانی محرومان پرداخت شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات