۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۲۲۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

قرآن کریم در جمهوری اسلامی ماهیت حقیقی خود را یافته است

جوروند گفت: قرآن کریم در جمهوری اسلامی ماهیت حقیقی خود را یافته و در حال رسیدن به جایگاه خود است و رهبری در سخنانشان رضایت نسبی از فعالیت های قرآنی دارند.
نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر امروز در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان اینکه ارتباط قرآن و ماه مبارک رمضان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در جمهوری اسلامی ماهیت حقیقی خود را یافته و در حال رسیدن به جایگاه خود است و رهبری در سخنانشان رضایت نسبی از فعالیت های قرآنی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه جوانان برای فراگیری قرآن کریم در حوزه های مختلف اشتیاق نشان می دهند، اظهار داشت: روی آوردن به قرآن و درک مفاهیم حقیقی آن انسان ها را بی نیاز از عالم خواهد کرد و در نمایشگاه تلاش کردیم تا از موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی، ناشران معتبر داخلی و خارجی و فعالان قرآنی بهره ببریم.

این مقام مسوول با بیان اینکه جا دارد نمایشگاه قرآن و عترت در طول سال و در سطح کل استان برگزار شود، گفت: از امروز و به مدت 10 شب نمایشگاه را با حضور ده ها ناشر کتاب از داخل و خارج، ارائه محصولات و نرم افزارهای دیجیتال قرآنی، ورک شاپ ها، نمایش های خیابانی با محوریت قرآن، جشنواره فانوس، غرفه های کودکان و نوجوانان، نمایش 150 تابلوی نفیس، ارائه صد قطعه عکس از عتبات عالیات، تکریم خادمان قرآنی و خانواده های شهدا ادامه خواهیم داد.

همچنین سردار علیرضا هاتف، جانشین قرارگاه ابالفضل(ع) خوزستان با بیان اینکه جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی قرآنی شده است، اظهارداشت: امروزه مردم و مسوولان برای گرامیداشت قرآن اهتمام ویژه ای دارند و کارهای بسیاری برای ارتباط مردم با قرآن از سوی مساجد، انجمن ها و موسسه های قرآنی صورت گرفته است.

جانشین قرارگاه اباالفضل(ع) خوزستان گفت: پیش از انقلاب اسلامی چنین شرایطی فراهم نبود اساتید قرآنی کم و قرآن محدود به مراسم فاتحه خوانی بوده و در زندگی مردم تاثیری نداشت اما اکنون در زندگی جاری و ساری است.

این مقام مسوول برگزاری جلسات قرآنی بیشتر را برای جوانان خواستار و ابراز داشت: ارتباط عمیق تر با قرآن زندگی انسان را خدایی می کند./۹۴۵۶/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات