۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۹۹۲۲۹
حماسه ۹۶/

گزارشی از دیدگاه طلاب جوان از حضور مردم در انتخابات

طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اعلام کردند که حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب ناکامی دشمنان شده و هر ایرانی با یک رأی خود در واقع به نظام جمهوری اسلامی آری می‌گوید.
انتخابات ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در تاریخ 19 دی ماه سال 94 انتخابات را اینگونه توصیف کرد: «انتخابات درواقع یک نفس تازه دادن به ملّت ایران است؛ [ملّت ایران‌] یک نفس تازه‌ای پیدا میکند، طبیعت انتخابات این است. اینکه ملّت ایران بیایند تک‌تک وارد میدان بشوند و رأی بدهند [که‌] آقا عقیده‌ی من این است، فلانی باید مسئول باشد -حالا چه در ریاست جمهوری، چه در مجلس شورای اسلامی، چه مجلس خبرگان؛ هر کدام از اینها جداگانه در جای خود اهمّیّت فراوانی دارد- هر فردی از آحاد ملّت که این احساس مسئولیّت را بکند، خودش یکی از آن عناصر حفظ کننده‌ی انقلاب است. حضور مردم یکی از آن عناصری است که دشمن را ناکام میکند.

اینکه ما تکیه میکنیم، تأکید میکنیم، اصرار می‌ورزیم بر اینکه مردم همه شرکت کنند در انتخابات و من بارها این را قبلاً گفته‌ام -حالا چندبار یادم نیست- که حتّی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند.

ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد امّا انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب میشود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند -که خب بحمدالله امروز هست- این موجب میشود که ملّت ایران در چشم ملّتهای دیگر آبرو پیدا کند و اعتبارش بالا برود؛ در چشم دشمنانش ابّهت پیدا کند ملّت ایران؛ انتخابات این است. بنابراین اصل انتخابات حضور مردم در پای صندوقهای رأی و رأی دادن آنها است. همه باید شرکت کنند؛ شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی است، آبروی اسلام است، آبروی ملّت ایران است، آبروی کشور است.»

رهبر معظم انقلاب بعد از هر انتخابات می‌فرمایند‌ «خدا را شاکرم به این حضور و از همه مردم به عنوان رهبر جامعه اسلامی تشکر می‌کنم»؛ این جمله حاکی از این است که مسؤولیت مسؤولان نسبت به مردم بعد از برگزاری انتخابات و حماسه حضور پرشور مردم، سنگین‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر رأی دادن یک تکلیف همگانی است و مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری مردم در آن سبب ناامیدی دشمن شده و به منزله مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی است.

بنابراین مردم نیز باید در انتخاب اصلح معیارهایی را در نظر بگیرند که مورد رضایت خداوند و همچنین مورد تأیید معصومین(ع) باشد؛ همچنین توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای انتخاب اصلح می تواند بسیار کارساز و راهبردی باشد.

همه این دغدغه ها سبب شد تا خبرنگار خبرگزاری رسا در روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر بر آن شد تا بین مردم در مسجد حضرت زینب کبری(س) پردیسان که یکی از مراکز اخذ رأی است، رفته و نظراتشان را درباره انتخابات 96 جویا شود.

حضور مردم به معنای پشتیبانی از ولایت فقیه است

علی عبداللهی حضور پرشور مردم را به عنوان پشتوانه دولت آینده در برابر ابرقدرت ها در سطح بین‌المللی معرفی کرد و گفت:‌ مسؤولان باید بدانند که هنگامی که روی کار آمدند، نماینده همه مردم هستند نه اینکه تنها به یک گفتمان خاص تعلق گرفته و نسبت به دیگر اقشار جامعه بی‌تفاوت باشند؛ بر این اساس دولت آینده باید برای همگان برنامه داشته باشد.

این طلبه جوان حوزه علمیه قم به وظیفه والدین در قبال تربیت اجتماعی فرزندان اظهار داشت: پدران و مادران باید فرزندان خود را از کودکی با این نوع عرصه ها آشنا کنند چراکه در ضمیر ناخودآگاه فرزند مانده و هنگام بزرگ شدن به طور خودکار حضور در این صحنه ها را برای خود تکلیف تلقی می کند.

وی یکی از دستاورد ملی حضور حداکثری را اینگونه توصیف کرد: دشمنانی می‌خواهند بین نظام و مردم فاصله بیاندازند و نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند، مشاهده می‌کنند همان مردمی که سال‌های اول انقلاب با شور و انگیزه پای کار بودند، هم‌اکنون نیز پس از گذشت سال‌ها از انقلاب باوجود مرارت‌ها و سختی‌ها به پای صندوق های رأی آمده و به نفع نظام جمهوری اسلامی رأی می‌دهند.

عبداللهی در پایان یادآور شد: از همه مردم به ویژه جوانان درخواست می کنم تا در انتخابات حضور پرشور داشته و با حضور خود پشتیبان رهبر معظم انقلاب باشند.

رأي امروز والدین؛ الگوی حضور فردای فرزندان

قاسم باباجانی با اشاره به اینکه رأی دادن وظیفه ای قانونی، شرعی و الهی است، گفت: هر ایرانی باید با رأی دادن برای سرونشت خود و آينده کشور خود تصمیم بگیرد.

این طلبه حوزه علمیه قم مهم‌ترین هدف حضور در انتخابات را اینگونه توصیف کرد: مهم‌ترین هدف حضور حداکثری این است که همه بیایند و دشمنانی که برای نابودی نظام جمهوری اسلامی دندان تیز کرده اند را ناکام بگذارند.

وی افزود: رأی دادن امروز مردم پاسخ بسیار خوبی برای توطئه های دشمنان است.

باباجانی خاطرنشان کرد: جوانان باید به صحنه آمده و اجازه ندهند کسی غیر از خودشان برای آینده‌ خود و مملکتشان تصمیم بگیرد.

طلبه حوزه علمیه قم در پایان گفت: پدران و مادران باید با رفتار امروز خود الگوی شایسته ای برای فردای فرزندان‌شان باشند و با رفتار خود نشان دهند که این وظیفه(حضور حداکثری) در آینده بر دوش آنها خواهد بود.

حضور حداکثری دشمنان را ناامید می کند

حجت‌الاسلام امجد سمیعیان با اشاره به اینکه مردم با انتخاب اصلح در واقع سرنوشت کشور را رقم می زنند، گفت: انتخابات یکی از مصادیق امور خیر است؛ با توجه به اینکه سبقت گرفتن در کارهای نیک بسیار تأکید شده است، باید گفت مردم نیز باید هرچه زودتر به صحنه آمده و رأی خود را به صندوق بیاندازند.

این طلبه جوان حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات به منزله نه گفتن به استکبار جهانی است، اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات سوء در سطح فضای مجازی سعی دارند در اعتقاد مردم نسبت به انقلاب اسلامی تزلزل وارد کنند، اما ایرانیان با حضور خود همه نقشه های آنها را نقش بر آب کرده و آنان را ناکام می‌گذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و کسی را انتخاب کنند که شاخصه های انقلابی را دارا باشد.

رأی مردم به منزله دفاع از حریم کشور است

امیرحسین فخارزاده با بیان اینکه همگان باید در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند، گفت:‌ هر جوانی که به سن 18 سالگی برسد رأی دادن برایش یک تکلیف الهی است.

این طلبه رأی اولی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات سایه جنگ را از سر کشور دور می کند، اظهار داشت: هر رأی به منزله اعلام آمادگی افراد برای هرگونه دفاع در برابر هجمه های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی حضور حداکثری در انتخابات را یکی از عوامل تثبیت نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: انتظار می رود مردم با انتخاب اصلح در جهت بهبود معیشت زندگی محرومان و همچنین آبادانی کشور گام مؤثر بردارند.

هر رأی به منزله یک آری به نظام جمهوری اسلامی است

سعید جلیلوند با اشاره به اینکه ضروری است همگان در رأی گیری حضور یابند، گفت: امیدوارم همه در کنار همدیگر به پای صندوق های رأی آمده و دعوت رهبر معظم انقلاب را مبنی بر حضور حداکثری لبیک گویند.

این طلبه جوان حوزه علمیه قم هدف خود را از رأی دادن اینگونه توصیف کرد: افزون بر اینکه رأی دادن یک وظیفه و تکلیف است، آمده‌ایم تا با حضور خود گامی هرچند کوچک برای آبادانی کشور خودمان برداریم.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات سبب تقویت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی می‌شود، چراکه هر رأی به منزله آری گفتن به انقلاب اسلامی است.

جلیلوند در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترها باید برای جوانان هدف از حضور در انتخابات را تبیین کنند تا بدانند این انقلاب با چه سختی‌هایی به دست آمده و چه مقدار ضرورت دارد تا از آن پاسداری و دفاع کنند./841/ ۵۰۲/ص

ارسال نظرات