۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۹۶۸۸۳
امام جمعه همدان:

بسیاری از مشکلات جامعه به نبود عقل معیشت برمی گردد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عقل برای انسان بسیار مهم و حیاتی است و نبود عقل معیشت برای انسان، سبب بروز بسیاری از مشکلات معیشتی است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در دیدار با مسؤولان و کارکنان بانک مهر اقتصاد با بیان این که مشکلات اقتصادی امروز یکی از معضلات جامعه است، ابراز داشت: متأسفانه در شرایط فعلی با راهکارهای اقتصادی بیگانه هستیم.

وی در ادامه ابراز داشت: عقل برای انسان بسیار مهم و حیاتی است و نبود عقل معیشت برای انسان، سبب بروز بسیاری از مشکلات معیشتی است.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان این که قرآن می فرماید مال نباید در اختیار سفیهان قرار گیرد، ابراز داشت: باید دانست که استفاده درست از اموال سبب سعادت و مال بی حساب و کتاب برای انسان سبب عصیان می شود.

وی ابراز داشت: امام علی(ع) می فرماید که هر عملی که عقل آن را تأیید نکند جهل است و در برخی مواضع در مشکلات مقصر دولت و در برخی مواضع مردم تقصیرکار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عقل را راه رسیدن به همه پیشرفت ها دانست و ابراز داشت: باید به مردم عقل داد و دانشگاه های ما به دانشجو دانش می دهند اما عقل و تدبیر به او نمی دهند.

امام جمعه همدان افرود: امروز در فضای اجتماعی به قدری به اعتقادات شیعه توهین می شود که باید فکری اساسی برای مشکلات و فتنه های آخرالزمان کرد.

وی در پایان مسؤولیت مدیران را امری مهم توصیف کرد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف مسؤولان نسبت به زیردستان خود این است که برای حفظ و ارتقای اعتقادات آنها تلاش کنند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات