۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۰۴۹
امام جمعه بابل:

بنیاد مسکن از ارزشمندترین یادگاری های امام راحل است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بنیاد مسکن را از ارزشمندترین یادگاری های امام راحل عنوان کرد و گفت: باید روح کار جهادی در زمینه مسکن سازی برای محرومان در بنیاد مسکن دوباره احیا شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در دیدار رییس و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بابل با اشاره به سالروز تأسیس این نهاد به ابتکار امام راحل، گفت: امام راحل برای ایجاد یک حرکت جهادی در انقلاب اسلامی و براساس ضرورت ها اقدام به تأسیس نهادهایی انقلابی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرد تا مردم طعم شیرین خدمت در نظام اسلامی را بهتر و بیشتر بچشند.

وی افزود: امروز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بازنگری درباره اهداف و آرمان های انقلاب درباره این نهاد ارزشمند، خود را با آرمان ها تطبیق دهد و روح کار جهادی را در خود تقویت کند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل به برخی از خدمات بنیاد مسکن برای ساخت مسکن برای محرومان پرداخت و تأکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکانی به خودش بدهد و با استفاده از عنصر رسانه نسبت به هویت و کارکرد خود برای افکار عمومی غفلت زدایی کند.

وی ادامه داد: بر اساس نگاه بلند نظام اسلامی و صراحت قانون اساسی ایجاد سرپناه و مسکن سازی برای محرومان از مهمترین اهداف تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این کار بزرگ با توجه به محدودیت های دولت ها، تنها با مشارکت مردمی خیران امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بنیاد مسکن را از ارزشمندترین یادگاری های امام راحل عنوان کرد و گفت: باید روح کار جهادی در زمینه مسکن سازی برای محرومان در بنیاد مسکن دوباره احیا شود زیرا با توجه به جمعیت جوان کشور و نیاز بسیاری از جوانان، باید تلاش مجدانه ای در این عرصه صورت گیرد.

وی با اشاره به بازدید خود از طرح های بنیاد مسکن و آشنایی با گسترده فعالیت های این نهاد در سطح شهرستان بابل، اظهار داشت: اگر عموم‌ مردم‌ در جریان‌ خدمات و کارهای ارزشمند بنیاد مسکن‌ قرار بگیرند، یقینا سطح مشارکت آن ها برای تأمین مسکن برای محرومان بسیار وسیع تر از وضع فعلی خواهد بود.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که مسأله مسکن یکی معضل جدی در زندگی بسیاری از مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه است، تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای تأمین مسکن به ویژه برای زوج های جوان، ایجاد طرح های مسکن موقت برای این افراد می تواند گامی مؤثر در توانمندسازی آن ها و رفع مایحتاج اولیه زندگی آن ها شود.

وی شهرستان بابل را از منطق پیشگام در امور خیریه دانست و افزود: اگر بنیاد مسکن ارتباط مردمی خود را تقویت کند و دست نیاز به سمت خیران در عرصه مسکن سازی برای محرومان و نیازمندان دراز کند، یقینا بهره‌مند از عنایات مردم و الطاف مادی و معنوی آنها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: حساب 100 امام راحل از جمله حسنات و باقیات الصالحات امام راحل است و باید توسعه بیشتری یابد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات