۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۹۷۳
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي:

مردمی بودن مهم‌ترین ویژگی هنر انقلابی است

مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: اصلی‌ترین مشخصه هنر انقلابي مردمی بودن آن است؛ زیرا مردم آن جامعه هستند كه اسباب تغيیر و دگرگوني جامعه را فراهم کرده‌اند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي خادمي، مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي، امروز در دیدار با مسؤولان حوزه هنری استان، با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید آوینی، اظهار کرد: هنر انقلاب مديون شهيدان والامقام به‌ویژه شهيد اهل قلم، سيد مرتضي آويني است.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب در دامن ارزش‌ها و باورهای اسلامي و انقلابي شكل گرفته است، افزود: هنر انقلابی نگاهي انساني به مسائل گوناگون داشته و همسو با فطرت و درون انسان‌ها با بازشناسي شاخص‌های هويتي و مذهبي زمينه را براي رشد و تعالي انسان فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: در حقيقت رشد هنر انقلابی مبتني بر معرفت اسلامي و الهي است؛ به‌گونه‌ای كه بايد در خدمت انسان و حقيقت باشد و با توجه به واقع‌گرایی و اخلاق‌مداری زمينه رسيدن انسان را به معرفت الله فراهم كند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به جايگاه فرهنگ و هنر در انقلاب و نظام اسلامي، گفت: هنر انقلاب به دليل بها دادن به مفاهيم و ارزش‌های والاي انساني و انقلابي، ابزاري براي رسيدن به معرفت الله به شمار می‌رود.

وي ادامه داد: هنر انقلاب بايد در مسير تبليغ اهداف و ارزش‌های اسلامي باشد و با تعهد و توجه نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌ها و اصول ديني، از آرمان‌ها و اصول انقلابي كه شهيدان با ريختن خون خود به ما هديه داده‌اند، پاسداري كند.

حجت‌الاسلام خادمي تصريح كرد: به دليل اينكه هنر انقلابی در دامان آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامي با الهام گرفتن از مضامين انقلابي و روز جامعه شکل گرفت و نقطه عطفي در رشد و گسترش هنر در کشور محسوب می‌شود، این هنر در عين پويايي ماندگار شد؛ زیرا هر زمان در قالب هنر به اقدامات انقلابي پرداخته شده، آثار هنری تولیدی ماناتر و مؤثرتر بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان كرد: هنر انقلاب به عنوان هنري متعهد و پويا كه به نشر ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی می‌پردازد در صورت مردمي بودن و عمومي عمل كردن می‌تواند زمينه رسيدن انسان به معرفت حقيقي را فراهم كند؛ چراکه هنر انقلاب يك هنر مردمي و مخصوص تمام افراد جامعه بوده و محدود به عده‌ای خاص نيست.

حجت‌الاسلام خادمي اظهار داشت: درواقع اصلی‌ترین مشخصه هنر انقلابي مردمی بودن آن است؛ زیرا مردم آن جامعه هستند كه اسباب تغيیر و دگرگوني جامعه را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب نقطه عطفي در رشد و گسترش هنر در کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل مهم‌ترین خصیصه‌ای كه بايد هنر انقلاب داشته باشد، مردمي بودن آن است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: هنر انقلاب نشان‌دهنده تفكر انقلابي مردم است كه سبب تغيير و تحول می‌شود؛ زیرا اگر جامعه‌ای خواستار انقلاب و تغيير باشد و مردم آن را همراهي نكنند به‌طور يقين آن انقلاب به ثمر نمی‌نشیند.

گفتني است: در تقويم رسمي كشور سالروز شهادت سيد اهل قلم سيد مرتضي آويني به عنوان روز «هنر انقلاب اسلامي» نام‌گذاری شده است و به همين مناسبت برنامه‌هایی از بيستم تا بيست و هفتم فروردين برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات