۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۸۹۶۹۱
امام جمعه بابلکنار:

مراسم معنوی اعتکاف خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان است

امام جمعه بابلکنار با اشاره به دستاوردهای معنوی اعتکاف رجبیه، گفت: مراسم معنوی اعتکاف یکی از فرصت های مغتنم برای مقابله به شبیخون فرهنگی دشمنان و خنثی کردن توطئه های آنان در جامعه است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار عصر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری اعتکاف رجبیه با اشاره به اهمیت اعتکاف، از آن به عنوان فرصتی برای خودسازی نام برد و گفت: اعتکاف فرصتی ارزشمند برای دوری گزیدن از زندگی مادی و خلوت کردن با خداوند متعال است.

وی ادامه داد: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و برکات آسمانی پروردگار متعال است و نباید این فرصت نورانی را از دست داد.

نماینده اسبق ولی فقیه در دانشگاه علوم دریایی سپاه با اشاره به این مطلب که ماه های رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه بزرگ رمضان است، اظهار داشت: در ماه رجب با عبودیت الهی به تزکیه روح می رسیم و نسیم جان فزای برکت الهی سراسر وجود ما را بهره مند می کند.

وی از اعتکاف به عنوان یک سنت ارزشمند نام برد و تاکید کرد: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در ایام البیض هر سال با شکوه و جلوه بیشتری برگزار می شود و خوشبختانه جوانان بیشترین شرکت کنندگان در این مراسم هستند.

حجت الاسلام بابائیان تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مغتنم برای بازگشت به اصل وجودی انسان و دریچه ای نورانی برای انس با پرودگار متعال است.

وی با بیان این مطلب که باید با برنامه ریزی مناسب موجب بهره مندی بیشتر معتکفان را از آموزه های دینی فراهم کرد، گفت: دست اندرکاران برنامه معنوی اعتکاف از این فرصت برای تبیین آموزه های دینی و مفاهیم قرآنی در کنار توجه به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کنند.

امام جمعه بابلکنار افزود: اعتکاف آب حیات بخش معنوی در کوی غفلت انسانها برای زدودن عطش و تشنگی روح انسان است.

وی با اشاره به اینکه سه روز بریدن از وابستگی به دنیا و تمرینی برای بریدن از مادیات دنیایی و نفسانی است، خاطرنشان کرد: اعتکاف موجب زدودن غبار عفلت از جان انسان می شود و اتصال بیشتر و بهتر انسان با پروردگار متعال را فراهم می کند.

حجت الاسلام بابائیان یکی از دغدغه های بزرگ این زمان را مسائل فرهنگی عنوان و تاکید کرد: مراسم معنوی اعتکاف یکی از فرصت های مغتنم برای مقابله به شبیخون فرهنگی دشمنان و خنثی کردن توطئه های آنان در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر به صورت درست و مناسب برای فرصت مراسم اعتکاف برنامه ریزی شود، این فرصت طلایی بهره های معنوی زیادی را در جامعه فراهم می کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات