۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۸۹۶۴۵
حجت‌الاسلام ترسلی هشدار داد؛

اخلاق طاغوتی در خانواد‌ه‌ها عامل سقوط ارزش‌ها

مسؤول شورای علمی و برنامه‌ریزی سفیران هدایت با بیان این که هنوز آثاری از طاغوت در سبک زندگی برخی خانواده‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: تفاخر، تجمل و تکبر از صفات طاغوتی است.
محمد ترسلی

حجت‌الاسلام محمد ترسلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در جامعه اسلامی باید سبک زندگی هم اسلامی باشد، اظهار داشت: نظافت کامل در عین سادگی مدنظر اسلام است و محبت و مودت و تواضع در برخوردها یکی از اصول سبک زندگی اسلامی است که زنده نگه داشتن آن مورد تأکید اسلام است.

وی با بیان این که هنوز آثاری از طاغوت در سبک زندگی برخی خانواده‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: تفاخر، تجمل و تکبر از صفات طاغوتی است و برخی از کسانی که بعد از انقلاب هم پست‌هایی را گرفته‌اند این خط مشی طاغوتی را رها نکرده‌اند و حتی در دیدوبازدیدهای نوروزی تفاخر و تکبر به سنت ناپسندی تبدیل ‌شده است.

مسؤول شورای علمی و برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت با اشاره به این که کمک کردن به همنوعان از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است و در سنت‌های باستانی ما ایرانیان هم مورد توجه بوده است، گفت: بذل مال آثاری را هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی زندگی انسان دارد و در روایتی پیامبر(ص) فرمودند که بهترین نیکی‌ها انفاق مخفیانه، نیکی به والدین و صله رحم است.

وی نیکی به والدین را از مهم‌ترین دستورات در سبک زندگی اسلامی دانست و ابراز داشت: والدین به خصوص در پیری انتظار بیشتری از فرزندان خود دارند و باید به هر طریقی آنها را تکریم کرد و به دیدن آنها رفت و از آنها عیادت و دل‌جویی کرد که در نوروز این سنت حسنه به خوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام ترسلی با اشاره به جایگاه صله رحم در سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: صله رحم افزون بر ایجاد محبت و مودت در جامعه، نشاط و شادابی می‌آورد که متأسفانه امروزه سبک زندگی به‌گونه‌ای شده است که در دیدوبازدیدها هم درگیر فضای مجازی هستیم و کمتر از کنار هم بودن لذت می‌بریم./843/ت302/س

 

ارسال نظرات