۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۸۹۰۰۸
حجت الاسلام علوی تهرانی:

حاکمیت دینی مانع بروز ظلم نهان و آشکار می‌شود

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: اگر در یک جامعه‌ دین حاکم شود حاکمیت دینی مانع بروز هر تعدی و ظلم نهان و آشکار می‌شود اما اگر تنها قانون حاکم باشد، تنها مانع بروز ظلم و تعدی آشکار می‌شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه جمعه شب در مسجد امیر(ع) با طرح این پرسش که چه عواملی سبب دین گریزی مردم در یک جامعه می‌شود، گفت: در منابع دینی مردم به دینداری و تدین بسیار سفارش شده‌اند.

وی با استناد به اهمیت دینداری در عهدنامه امام علی(ع) به محمدبن ابوبکر استاندار مصر، بیان داشت: امام به محمدبن ابوبکر استاندار مصر می‌فرمایند: برتو تهذیب نفس و همچنین دفاع از دین واجب است هرچند اگر از عمر تو یک ساعت بیشتر باقی نمانده باشد؛ اگر امروز سیاستمداران کشور طبق این فرمایش نورانی عمل کنند همه امور حل و اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه با بیان اینکه اگر کسی از دین حمایت کند هرگز دزدی از بیت‌المال را حق خود نمی‌بیند، ابراز کرد: رعایت دین به انسان آرامش و رعایت قانون سبب سکوت انسان می‌شود اگر در یک جامعه‌ دین حاکم شود حاکمیت دینی مانع بروز هر تعدی و ظلم نهان و آشکار می‌شود اما اگر تنها قانون حاکم باشد تنها مانع بروز ظلم و تعدی آشکار می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق اگر اشخاص متدین و دیندار در مرزها مستقر باشند هرگز اجازه ورود جنس قاچاق را نمی‌دهند و این بیانگر اهمیت دین و حاکمیت دینی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عقل آدمی نیز به مراقبت از دین تاکید دارد، گفت: امروز مسلمانان در دوره غیبت کبری به سر می‌برند و دینداری در این مقطع برای مردم کاری بسیار سخت و دشوار است؛ دینداری در دوره غیبت کبری غریبانه است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: گاهی دینداری منافع و آسایش برخی را به هم می‌زند برای همین دینمداری در این روزگار سخت و دشوار می‌شود انسان باید مراقب باشد که مبادا به خاطر دنیا از دایره دین خارج شود.

وی در تبیین اینکه برخی در دوران غیبت کبری درصدد نابودی دین هستند، گفت: انسان اگر خدا را در دین ناظر بداند از دین غافل نمی‌شود امروز عده‌ای شبانه روز در تلاش هستند که دین را نابود و مسلمانان را از دایره اسلام خارج کنند امروز وهابیون از نظر علمی با طرح شبهات از نظر مادی با پول عربستان و از نظر عقیدتی با عملیات‌های انتحاری درصدد نابودی اسلام هستند./202/813/ب1

ارسال نظرات