۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۷۴۲
آیت الله مظاهری:

بداخلاقی ها، معضل و آسیب ایام نوروز است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: بداخلاقی ها مانند دروغ، تهمت، غیبت و عدم رعایت حدود محرم و نامحرم معضل و آسیب ایام نوروز است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت الله حسین مظاهری، مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان در آخرین درس اخلاق سال 95 به فرارسیدن سال نو و نوروز 96 اشاره کرد و اظهارداشت: عید نوروز مناسبت و رخداد مهمی است اما این رخداد خوب با بد اخلاقی ها مایه بدبختی انسان می شود.

وی افزود: بد اخلاقی ها مانند دروغ، تهمت، غیبت و عدم رعایت حدود محرم و نامحرم معضل و آسیب ایام نوروز است و این عید ملی و رخداد مبارک را نا مبارک می سازد که مردم باید این بد اخلاقی ها را در دیدارها و برنامه های نوروزی از بین ببرند.

آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه برخی افراد در دیدارهای نوروزی پس از سلام و تبریک غیبت و تهمت را شروع می کنند، اظهارکرد: این افراد با این رفتارهای ضد اخلاقی خود این مناسبت مهم  رخداد مناسب را تخریب می کنند.

وی ادامه داد: برخی از خانم حجاب خود را رعایت نمی کنند و زیبایی، آرایش و زیورآلات خود را برای افراد نامحرم عیان می سازند که گناه چنین رفتارهایی بالاست و سرانجام بدی برای انسان دارد و مایه بدبختی انسان می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: این گناهان مایه بدبختی انسان و اسباب نارضایتی خداوند و ائمه معصومین(ع) می شود که این بد اخلاقی ها در برخی از جشن ها و اعیاد مذهبی نیز مشاهده می شود که روزهای عید را به روز عزا تبدیل می کند و باید از ان ها دور شد.

وی با اشاره به اینکه باید برای عاقبت به خیری خود کار کنیم، تصریح کرد: زندگی خوب و خرم و با سلامت ا و عدم ذلت پس از عزت است، عدم پیروزی دشمن جنی و انسی بر انسان و رضایت ائمه معصومین(ع) از مردم است که رضایت خداوند و معصومین(ع) با تقوا پیشه کردن به دست می آید همه این ها معنای عاقبت به خیری انسان است.

وی خاطرنشان کرد: عید نوروز در اسلام مورد تایید واقع شده و این عید ملی به امضای دین اسلام رسیده و نباید آن را با گناه وو رفتاهای ضد اخلاقی به بدبختی خود تبدیل کنیم و مانع عاقبت به خیری خود شویم./1325//102/خ

ارسال نظرات