۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۳۹۱
حجت الاسلام قربانی:

سفرهای تبلیغاتی استادان حوزه برای برداشت انتخاباتی است

نماینده طلاب خراسان جنوبی گفت: سفرهای تبلیغاتی استادان حوزه در آستانه انتخابات، هدف پاک و مقدسی نیست، نگاه تبلیغاتی برای برداشت های انتخاباتی است.
انتخابات

حجت الاسلام علی قربانی، نماینده طلاب خراسان جنوبی در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به سفر تبلیغاتی دولت برای شماری از استادان حوزه اشاره کرد و نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

وی سفر استادان حوزه را با هدف آشنایی از دستاوردهای نظام کار پسندیده ای دانست و اظهار داشت: همانگونه که می دانیم دولت در سال پایانی فعالیت خود قرار دارد و برگزاری این سفرها بیشتر جنبه تور تبلیغاتی است برای صید انتخاباتی است، شایسته بود که این حرکت در سال های گذشته و به صورت مستمر و با هدف بهتر انجام می گرفت.

حجت‌الاسلام قربانی، تصریح کرد: البته برگزاری چنین سفرهای از سوی دولت های گذشته و نهادهای مختلف همچون سازمان بسیج نیز صورت می گرفت که در جای خود کار شایسته ای بود؛ اما گاهی هدف از این سفرها جنبه تبلیغاتی پیدا می کند که حووزیان باید مراقب این تورهای تبلیغاتی و انتخاباتی باشند.

وی ادامه داد: این چنین سفرها حتی اگر با نیت و هدف درست صورت بگیرد؛ اما به سبب اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم؛ دولت حتی قسم هم یاد کند که غرض ندارد و به دنبال اهداف سیاسی نیست، کسی این قسم ها را باور نخواهد کرد، همچنان که در مساله سهام عدالت نیز این موضوع رخ داد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: چرا پس از این همه سال و آن هم در سال پایانی دولت، تصمیم می گیرند که سهام عدالت در میان مردم توزیع شود؟ البته خود این طرح هم نواقصی دارد که باید در جای خود اصلاح شود؛ ولی در سال پایانی دولت شائبه تبلیغاتی را در ذهن ها متصور می سازد.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای تبلیغاتی استادان حوزه در آستانه انتخابات، هدف پاک و مقدسی نیست، نگاه تبلیغاتی برای برداشت های انتخاباتی است؛ بنابراین دولت باید از این گونه اتهام ها دوری کند تا در معرض آن قرار نگیرد.

حجت الاسلام قربانی اضافه کرد: البته در میان برخی از این استادان حوزه افرادی دیده می شوند که زمانی این گونه فعالیت ها را زیر سئوال بردن استقلال حوزه می دانستند؛ اما خودشان از این سفرها استقبال می کنند و در جمع سایر آقایان حضور پیدا می کنند و حرف های گذشته شان را به فراموشی می سپارند.

وی در پایان گفت:آقایان مراقب باشند برخی هدایای مادی آن ها را در آستانه انتخابات متزلزل نکند و تحت تاثیر قرار نگیرند؛ البته حوزویان و استادان حوزه چنین روحیه‌ای ندارند، ولی ما به عنوان یک یادآوری و هشدار به دوستان عرض می کنیم تا بیشتر مراقب باشند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات