۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۶۵۶۷
استاندار قم خواستار شد؛

استفاده از ظرفيت گردشگري مذهبي قم براي افزايش تعاملات با كشور عراق

استاندار قم با اشاره به ظرفيت ها و قرابت مذهبي بين دو كشور ايران و عراق اظهار داشت: از پتانسيل گردشگري مذهبي استان قم بايستي براي افزايش تعاملات بين دو كشور استفاده شود.
صادقی و سفیر عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در در ديدار ایرج مسجدی سفير جديد ايران در كشور عراق طي سخناني ضمن تبريك انتصاب وي به اين سمت اظهار کرد: ایجاد ارتباطی مستمر و دائمی بین استان قم و سفارت ایران در عراق برای تبادل مسائل فرهنگی اهمیتی ویژه دارد.
استاندار قم مجاورت دو كشور ايران و عراق و قرابت مذهبي و فرهنگي اين دو كشور را مورد توجه قرار داد و افزود: تبیین وحدت و همدلی مردم دو کشور اصلی مهم است که با تقویت پیوندهای عاطفی بین مردم ایران و عراق بویژه در ایام خاص مذهبی و مناسبات تعميق يافته است.
وي به تتوجه مردم و خصوصا شيعيان عراق به شهر مقدس قم اشاره و تصريح كرد: حضور سالانه دو ميليون زائر عراقي ظرفيت بسيار خوبي است كه مي توان در راستاي افزايش دوستي و تعاملات دو كشور از آن بهره برد.
صادقي در ادامه بر افزایش حجم مراودات اقتصادی بین دو کشور تأکید و خاطرنشان كرد: با ساماندهی ساز و کارهای موجود در مسیر های تجاری می توانیم بسترهای توسعه اقتصادی و افزایش حضور بخش خصوصی جهت انتفاع هر دو طرف را ایجاد کنیم.
نماينده عالي دولت در استان با اشاره به ظرفیت های فنی و مهندسی در بین گروه های تخصصی در استان قم، ادامه داد: می توانیم با ايجاد ارتباط بين اين بخش ها زمینه فعالیت متخصصین استان در عراق را فراهم کنیم.
لازم به ذکر است در این جلسه ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در کشور عراق نيز با ابراز خرسندی از حضور در بین مدیران استان قم، خدمت در نظام جمهوری اسلامی را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: لازمه افزایش تعاملات ایران و عراق همکاری همه گروه ها و دستگاه های فرهنگی و اقتصادی در مسیر سیاست های خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
در این جلسه برخی از مدیران اجرایی استان به گزارشی از اهم فعالیت های خود در توسعه روابط با کشور عراق و برخی چالش های موجود در این حوزه ها پرداختند./872/د102/ی

ارسال نظرات