۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۴۷۸
پژوهشگر حوزوی:

دولتمردان محو کاخ نشینی شوند مردم بی‌اعتماد می‌شوند

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: اگر دولتمردان به تجمل‌گرایی پرداخته، محو کاخ‌نشینی و مادیات دنیا شوند، تعهد مردم در اجرای قوانین تضعیف می شود.
کاخ نشینی

حجت‌الاسلام مرتضی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان حدیث امیرالمؤمنین(ع) «النّاسُ عَلى دینِ مُلوكِهِم؛ دین مردم بر طبق دین رهبران و حاكمان آنان است» گفت: برای اینکه مردم به سمت معنویت سوق پیدا کنند ضروری است هرکسی که در جامعه مسؤولیتی دارد اعمال و رفتار خود را به طور کامل منطبق با آموزه‌های دینی کند.

مسؤولان بیدار شوند

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه مسؤولان باید باطن و ظاهرشان باهم تفاوتی نداشته باشد، اظهار داشت: مسؤولان جامعه باید خالصانه به انجام وظایف خود بپردازند و از این طریق اعتماد مردم را جلب کنند؛ بنابراین اگر دولتمردان به تجمل‌گرایی پرداخته، محو کاخ‌نشینی و مادیات دنیا شوند به‌صراحت می‌توان گفت مردم نسبت به دولت بدبین شده و از رعایت برخی قوانین سر باز خواهند زد.

وی به تبیین وظایف حاکمیت در برابر تبلیغ‌های گسترده دشمن علیه معنویت‌گرایی در فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد: برای اینکه فرهنگ معنویت‌گرایی میان مردم نهادینه شود، دولت باید هرچه زودتر فضای مجازی را تحت کنترل خود قرار دهد، همچنین فرهنگ استفاده درست از این فضا را به اقشار مختلف جامعه بیاموزد.

حجت‌الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: دشمنان برای اینکه مردم را از دین بیزار کنند، در صدد این هستند که روح معنویت را از مردم بربایند؛ بر این اساس اگر مسؤولان به این مهم توجه نکرده، رفتار خود را خالصانه نکنند و محو تجملات دنیوی باشند زمام امور را از دست می‌دهند./841/ت303/س

ارسال نظرات