۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۲۱۴
معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

نقش بی بدیل ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی حوزه های خواهران

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه همه حوزه های علمیه خواهران در خط رهبری مدیریت می شوند، گفت: به یقین نقش ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی این مجموعه غیرقابل انکار است.
حجت‌ الاسلام رسول ابراهیمیان

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از  پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، حجت‌ الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور، در دیدار با امام جمعه شهرکرد  با اشاره به آغاز سی و نهمین سال انقلاب گفت: به یقین شکل گیری این انقلاب مدیون امام راحل و حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ابتدای سال 76 و از سوی آیت الله شرعی افتتاح شد، افزود: ابتدای کار قرار بود که حوزه های علمیه خواهران یک معاونت از مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران باشد اما حضرت آیت الله مکارم و آیت الله استادی با چنین نظری موافق نبودند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به زحمات طاقت فرسای آیت الله شرعی در ابتدای راه تأسیس حوزه های علمیه خواهران، اظهار کرد: آیت الله شرعی در آغاز کار اساس نامه مستقل حوزه های علمیه خواهران را تدوین کردند و با کمترین امکانات فعالیتها را سر و سامان بخشیدند.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار 136 مکتب برای خواهران وجود داشت که تعدادی حوزه علمیه و تعدادی هم در خانه های قرآن و نهج البلاغه بودند، افزود: مرکز برای آغاز کار این مکتب ها را دسته بندی کرد و سپس در چارچوب آیین نامه گنجاند و پس از تأیید نهایی کمتر از 40 مدرسه به صورت رسمی تأسیس شد.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه شرایط کنونی حوزه های علمیه خواهران قابل مقایسه با سالهای نخست راه اندازی آنها نیست، گفت: به لطف الهی امروز 394 مدرسه سطح دو، 59 مدرسه سطح سه و هفت مدرسه سطح چهار در کشور فعال هستند و این نشان از رشد چند برابری دارد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین کتب مربوط به بانوان با توجه به جنسیت آنها افزود: امروز طلاب خواهر هم از کتب قدیمی بهره مند هستند و هم در بحث تحقیق، پژوهش و امور خانه داری پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه اگر طلاب خواهر با مدرک دیپلم وارد حوزه شوند،پنج ساله و اگر با مدرک سیکل جذب حوزه شوند، هفت ساله در سطح دو حوزه فارغ التحصیل می شوند، تصریح کرد: به لطف الهی به جرأت می توانیم بگوییم همه حوزه های علمیه خواهران عضو بسیج هستند تا جایی که بسیاری از آنها به عنوان بسیجی نمونه شناخته شده اند و این افتخار ماست.

حجت الاسلام ابراهیمیان با تأکید بر اینکه همه حوزه های علمیه خواهران در خط رهبری مدیریت می شوند، افزود: به یقین نقش ائمه جمعه و علمای بلاد در رشد و پویایی این مجموعه غیرقابل انکار است چرا که ائمه جمعه قطب نمای فرهنگی هر شهر و منطقه هستند./968/د102/ج

ارسال نظرات