۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۸۵۶۷
امام جمعه بابل:

پرستاران از شخصیت حضرت زینب الگو برداری کنند

امام جمعه بابل با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت زینب(س) به روز پرستار، گفت: پرستاران باید قدردان این موقعیت بزرگ معنوی و الهی خود باشند و از شخصیت حضرت زینب(س) در این شغل مهم و حساس الگوبرداری کنند.
امام جمعه بابل اربعین آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در دیدار جمعی از پرستاران بیمارستانهای بابل با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: زحمت، تلاش و جانفشانی پرستاران برای رسیدگی به بیماران قابل تقدیر است.

وی افزود: پرستاران با تأسی به حضرت زینب(س) در پرستاری از بیماران ماجرای کربلا و رسیدگی به امور مصیبت زدگان این واقعه ادامه دهنده همان مسیر نورانی باشند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با اشاره به نگاه اسلام به کمک به بیماران و خدمت رسانی به آنها، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام توصیه های زیادی برای خدمت رسانی به انسانهای بیمار و رنجور شده است و از این رو پرستاران این خدمت مهم را تنها یک شغل تصور نکنند بلکه یک عمل عبادی مهم بدانند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پرستاران از قشر بانوان هستند، تأکید کرد: پرستاران به ویژه بانوان پرستار به جلوه های شخصیتی حضرت زینب(س) توجه ویژه ای کنند زیرا با ولادت این بانوی بزرگوار شخصیتی پا به عرصه زندگی گذاشت که چشمها را متحیر و خیره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با توصیه به پرستاران برای افزایش صبر و تحمل در برابر مشکلات به ویژه سختی های این شغل، تصریح کرد: افرادی که با مشکلات و بیماری در بیمارستانها درگیر هستند به جز مشکلات ناشی از درد و رنج بیماری، نیازمند آرامش روحی  و مراقبت هستند و پرستاران در این بین نقش برجسته ای را برای خدمت خالصانه بر عهده دارند.

وی افزود: جامعه باید قدردان این خدمت شریف باشد زیرا پرستاران مسؤولیت خطیر نگهداری و مراقبت از بیماران را به راحتی و آسایش خود مقدم می دارند تا سلامت و آرامش در جامعه ما حاکم شود.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که نگاه اسلام به شخصیت زنان برخلاف بسیاری از مکتب های عصر بشری نگاه به شخصیتی رو به تعالی است، گفت: بر اساس نگاه اسلام زنان به حسب شخصیت انسانی و داده های پروردگار متعال چیزی کمتر از مردان ندارند و می توانند به درجه ای از ارتقاء و عظمت برسند که بسیاری از مردان بزرگ هم به چنین درجه ای نرسیده اند.

وی ادامه داد: خدای متعال محدودیتی برای زن قائل نیست و به همان درجاتی که مردان می توانند در بالا رفتن از پله ها و مراتب روحانی و معنوی برسند، زنان نیز می توانند طی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بر لزوم مطالعه ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) از سوی همه آحاد جامعه به ویژه بانوان تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از زنان و مردانی که زوایای زندگی حضرت زینب(س) را به دقت مورد کنکاش و مطالعه مورد مطالعه قرار دادند، آنچنان تحت شخصیت آن حضرت(س) قرار گرفتند که اثرات عمیقی را در زندگی آنها به جای گذاشت.

وی به عوامل شکل گیری شخصیت یک انسان پرداخت و تصریح کرد: وراثت، تربیت، خانواده و محیط از جمله مهمترین عوامل بر شکل گیری شخصیت یک انسان محسوب می شود و حضرت زینب(س) از بهترین این عوامل برخوردار بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر تربیت صحیح دختران جامعه از سوی مادران، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام با هجمه های فرهنگی و رسانه های جذاب امروزی، سعی دارند تا الگوهای خود را برای نوجوانان و جوانان ما معرفی کنند و ما را از شناخت و معرفی الگوهای برجسته ای مانند حضرت زینب(س) غافل نمایند.

وی ادامه داد: باید به شکل هنرمندانه و روش های جذاب از جمله هنر رسانه ابعاد شخصیتی بانوان شاخص در تاریخ اسلام از جمله حضرت زینب(س) نه تنها به جامعه ما بلکه در سطح بین المللی معرفی شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات