۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۷۹۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبیین و روشنگری مستند و مستدل مسائل از رسالت‌های روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان و علما تبیین و روشنگری درست، مستند، مستدل و منطقی مسائل و موضوعات مختلف مبتلابه جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، چهارشنبه‌شب در نشست مجمع علمای استان، با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و علما، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیان تبیین و روشنگری درست موضوعات مختلف است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اضافه کرد: بنا به فرموده رهبری در جریان‌های فکری و عقیده‌ای مشتعل کردن فضا مناسب نیست و حرکت‌ها باید معقول و مستند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کار انقلاب از اساس تبیین و روشن گری و بیان منطقی و به دور از هیاهو و جنجال مسائل مختلف است، تصریح کرد: در این میان وظیفه و رسالت روحانیان به‌ صورت ویژه تبیین همراه با استدلال و روشنگری است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز مردم ما به نسبت گذشته بسیار آگاه‌تر شده‌اند، ادامه داد: اگر در زمینه‌های مختلف تنها معیارها و شاخص‌ها مطرح شوند، مردم بلوغ سیاسی داشته و اشارات و مطالب را به‌خوبی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به رسالت ویژه روحانیت در این زمینه، اظهار کرد: به‌ طور کلی لباس روحانیت نماد تبلیغ و انذار قوم بوده و مسؤولیت آفرین است؛ حال چه سمت رسمی داشته باشیم چه نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جوهره کار روحانیان تبلیغ است، تصریح کرد: در این راستا حوزه کاری روحانیت بسیار گسترده بوده و هر جا بحث دین خدا و بندگان خدا مطرح باشد حوزه کاری روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر وحدت رویه تبلیغی، افزود: باید یکی از رسالت‌های مجمع علمای خراسان شمالی ایجاد هم‌صدایی در استان پیرامون موضوعات مختلف باشد.

وی ادامه داد: اگر بین علما و روحانیان استان درزمینهٔ تبلیغ وحدت رویه و هم‌صدایی ایجاد شده و روحانیان و ائمه جمعه و جماعات در موضوعات مختلف به‌صورت همزمان فعالیت تبلیغی کنند بدون شک ثمره کار بیشتر و بهتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه علما و روحانیان باید نسبت به مسائل و مشکلات موجود در جامعه نقادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: تبیین منطقی، مستند و مستدل مسائل و انتقاد از مشکلات موجود و حتی انتقاد از خود اشکال ندارد؛ زیرا امام حسین (ع) می‌فرماید: یکی از نشانه‌های عالم این است که خود را انتقاد کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به‌ ضرورت زمان‌شناس بودن روحانیان و علما، اظهار کرد: همان‌گونه که امام صادق (ع) هم تأکید کرده برای غافلگیر نشدن در موضوعات مختلف باید عالم به زمان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه اظهار کرد: روحانی سکولار به درد دین و نظام اسلامی نمی‌خورد؛ از این‌ رو باید از منطق دینی و سیاسی و نظام اسلامی خود دفاع مستدل و منطقی داشته باشیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات