۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۲۷۹
آیت الله مجتهد شبستری:

پرستاری و خدمت به بیماران فضیلت بالایی دارد

وی رشته پرستاری را از با فضیلت‌ترین شغلها خواند و گفت: باید قدر پرستاری را دانست و با خلوص نیت به یاری هم نوعان شتافت، باید شاکر خداوند بود که نعمت خدمت به هم نوعان را به پرستاران عطاء فرموده است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر دوشنبه در دیدار مسؤولان و جمعی از کارکنان نظام پرستاری استان و دست اندرکاران ستاد برگزاری مراسمات هفته پرستاری در بیت امام جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: پرستاری و خدمت به بیمار  فضیلت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در اسلام علاوه بر حقوق اسلامی حقوق انسانی هم وجود دارد، ابراز داشت: در قوانین اسلامی انسانها بر گردن یکدیگر حق دارند هر چند فرد مسلمان باشد یا غیر مسلمان، اگر کافری هم نیازمند کمک باشد وظیفه هر مسلمانی است که به یاری او بشتابد مخصوصاً برای کسانی که بیمار باشند و از لحاظ جسمانی دچار مشکل باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر انسانی بتواند جان یک نفر را از مرگ نجات دهد مثل این است که جامعه ای را از هلاکت نجات داده است، افزود: توجه به نیازهای عاطفی و روانی بیماران در کنار عملیات پزشکی و درمانی امری ضروری و لازم برای درمان است.

وی رشته پرستاری را از با فضیلت‌ترین شغلها خواند و ادامه داد: باید قدر این رشته را بدانید و با خلوص نیت اهی ه به یاری هم نوعان بشتابید و خدا را شاکر باشید که نعمت خدمت به هم نوعان را به شما عطاء فرموده است، و پرستاران باید به تأسی به زینب کبری روحیه خدمت به همنوعان را در خود تقویت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) این بانو را بزرگ پرستار حادثه عاشورا و کربلا خواند و تصریح کرد: به علت نقش بی بدیل این بانوی بزرگ هم از لحاظ تبیین اسلام و  قیام سید الشهداء و هم در پرستاری از یتیمان، روز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار انتخاب شده است.

وی با اشاره به رشادت و شهامت آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت و مصدومیت عده ای از آنها شد، شجاعت، ایثار و فداکاری آنان را درس عبرتی برای همگان عنوان و تأکید کرد: باید برای حفظ جان و مال مردم ایثار کرد و از خود گذشتگی نشان داد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر در حقیقت یادی از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران و حفظ ارزشهای دینی جزء با ایثارگریها و از خودگذشتگی مردم دست یافتنی نبود.

وی با تأکید بر حضور پرشور مردم و برگزاری باشکوه جشنهای انقلابی دهه فجر، خاطرنشان کرد: آحاد مردم با شرکت در برنامه ها و جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی، باید حضوری گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز ۲۲بهمن داشته باشند./854/202/ب2

ارسال نظرات