۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۷۰۹۱۱
تحلیلگر صهیونیست:

آرامش در غزه و کرانه باختری نسبی و شکننده است

یک تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت که آرامش موجود در کرانه باختری و نوار غزه نسبی و شکننده است و هر لحظه ممکن است تنش و درگیری ها در این مناطق مجددا به اوج برسد.
غزه


به گزارش خبرگزاری رسا، آوی یسخاروف تحلیلگر مسائل عربی اظهار داشت که محافل صهیونیستی به اشتباه گمان می کنند که آرامش نسبی کنونی در کرانه باختری با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا که علنا از شهرک سازی رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرده و خشم فلسطینیان را برانگیخته است، مصادف شده است.

یسخاروف تصریح کرد که بر اساس این تصور اشتباه، اسرائیل می تواند کنترل اوضاع سیاسی و امنیتی کرانه باختری را بدست گیرد، اما در این تصور و برآورد فلسطینیان که طرفی اساسی در معادله موجود هستند، در نظر گرفته نشده اند.

وی اشاره کرد که اسرائیل به اشتباه گمان می کند که می تواند به ساخت و ساز در کرانه باختری ادامه دهد و راه حل تشکیل دو کشور را بی اعتبار کند و همزمان با آن فلسطینیان نیز به رغم یاس و ناامیدی از آینده خود ساکت نشسته و کاری صورت ندهند.

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد که ناامیدی فلسطینیان نسبت به آینده می تواند موجب شعله ور شدن مجدد درگیری ها و گسترش دامنه انتفاضه و خیزش فلسطینیان بسیار بیشتر از قبل شود، زیرا بنیه و زیرساخت های نظامی حماس که اخیرا شاباک آن ها را کشف کرده است، نشان می دهد که این جنبش خود را برای عملیات هایی بزرگ در شهرهای حیفا و قدس آماده کرده بود.

آوی یسخاروف تصریح کرد که شناسایی و بازداشت تیم های عملیاتی وابسته به حماس نشان می دهد که این جنبش درصدد اجرای عملیات های ضد صهیونیستی است، همانگونه که طی دو هفته گذشته نیز شاهد چندین مورد عملیات تیراندازی به سمت اهداف صهیونیستی بودیم.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یسخاروف که رابطه نزدیکی هم با تشکیلات خودگردا دارد، تاکید کرد که یکی از دلایل استقبال فلسطینیان از عملیات های مسلحانه، حملات امنیتی گسترده رژیم صهیونیستی علیه فعالان فلسطینی در کرانه باختری است در حالی که همزمان با آن سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان نیز به همکاری امنیتی با طرف صهیونیستی ادامه می دهند و همین مساله موجب کاهش محبوبیت محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در میان فلسطینیان شده است.

وی در پایان اظهار داشت که آرامش کنونی در کرانه باختری و حتی نوار غزه زیاد پابرجا نخواهد بود، هر چند ظاهرا حماس به آتش بس در غزه پایبند است اما در صورت وقوع جنگی دیگر در غزه، اسرائیل با دشمنی به مراتب قوی تر و سرسخت تر از آنچه در سال 2014 با آن مقابله کرد، مواجه خواهد شد./982/ب102/د

ارسال نظرات