۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۶۸۱۶۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه آرمان بلند امام خمینی بود

استاد حوزه علميه مازندران با بیان این که تأکید همیشگی امام راحل بر وحدت حوزه و دانشگاه زمینه تفرقه و تشتت را از میان این دو مرکز بزرگ علمی کشور برداشت، گفت: امروز برای بقای نظام و حفظ و نگهداری و حراست از این دو بال یعنی علم و دین از آن محافظت کرد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدي خوشرو، استاد حوزه علميه مازندران امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بهشهر با بزرگداشت هفته وحدت و همچنين وحدت حوزه و دانشگاه افزود: وحدت حوزه و دانشگاه مسأله مهمي است كه موجب ناكامي هاي مختلف دشمنتان و بر ملا شدن نقشه هاي آنان مي شود.

وي گفت: نبايد درباره آنچه امام راحل و رهبري در خصوص بيداري اسلامي، انقلابي گري و نفوذ دشمنان و بصيرت بي تفاوت باشيم بلكه بايد همه طلاب و روحانيان با احساس وظيفه در اين راستا وارد شده و روشنگري كنند و به خصوص نفوذ دشمن را متذكر شوند.

حجت الاسلام خوشرو وحدت را اصل، ریشه و یک مسأله استراتژیک و راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رشد و تعالی جامعه همه افکار و قوانین باید در یک مسیر که همان تعالی و سعادت نظام دینی است باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، اسلام را دین وحدت و برادری دانست و با بیان این که پیامبر گرامی اسلام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را با وحدت و همدلی آغاز کرد، بیان داشت: در شرایط کنونی تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه اسلام ناب وحدت امت دینی است.

وی با اشاره به این که دشمنان از وحدت، همدلی و پیشرفت امت اسلامی هراسان است، خاطرنشان کرد: آنها برای جلوگیری از رسیدن نظام اسلامی به پیشرفت از هیچ توطئه و نقشه شومی فروگذار نخواهند کرد و ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه نیز از جمله برنامه های دشمنان است.

حجت الاسلام خوشرو بر ضرورت بهره گیری دانشگاه ها از ظرفیت و پتانسیل دینی حوزه های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهم ترین راه های بستن راه نفوذ نظام سلطه است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که علم بدون معنویت نجات بخش نخواهد بود و حتی زمینه ساز انحراف و گمراهی انسان را فراهم خواهد کرد، گفت: علم تنها در صورتی می تواند تعالی بخش باشد که با دین و ارزش های دینی همراه باشد

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امروزه حضور دشمن در فضاي مجازي، نرم، بيصدا و آرام است كه بايد مراقب اين فضا باشيم و بدانيم دشمن در بستر فضای مجازی براي از بین بردن اعتقادات و باورهای دینی  و ارزشي تلاش و هزينه هاي فراواني را انجام داده است و بايد با آگاهي وارد شويم.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که بايد اعتقادات و فرهنگ جامعه از سوی حوزويان بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته و در مقابل توطئه های دشمنان هوشیارانه عمل شود، بیان داشت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال مستحکم نظام اسلامی امروز باید تنها در پی وحدت و همبستگی باشند.

وی افزود: آگاهی بخشی اعتقادی و بصیرت دینی مسأله مهمي است كه بايد در بين حوزويان و دانشگاهيان مورد توجه ويژه قرار گيرد و با شناختن فرصت ها و تهديدات مختلف پيش روي انتقلاب اسلامي براي جامعه و به خصوص نسل جديد روشنگري شود.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: امروزه براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن بايد با استفاده از تخصص دانشگاه در کنار تعهد حوزه وارد عمل شويم و با استفاده از تمدن نوين اسلامي در كنار وحدت همه جانبه بريا رشد و بالندگي ايران اسلامي و رفع معضلات گام برداريم.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه آرمان بلند امام راحل بود که تاكيد فراوان بر آن داشتند و اكنون با در دستور كار قرار دادن اين فرمايشات امام راحل، شاهد پيشرفت هاي مختلف در حوزه ديني و دانشگاهي و كشور هستيم، افزود: در ادامه همين وحدت حوزه و دانشگاه مد نظر امام راحل و عمل شدن آن از سوی حوزويان و دانشگاهيان بود كه پيشرفت هاي فراوانی را در حوزه علمي كشور شاهد هستیم.

وی با بیان این که نقش حوزه و دانشگاه در تحقق عملی اقتصاد مقاومنی نیز بسیاراثرگذار بوده است، تصریح کرد: این اتحاد موجب بروز تحولات عظيم در اين بخش شده است و به نوعي اعتقادات و علم و فن آوري در كنار هم در تحقق اقتصاد مقاومتي مؤثر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نیروی مهم و ارزشي انقلاب اسلامي شاهد توسعه و پیشرفت نظام اسلامی در بخش های مختلف خواهیم بود، گفت: حوزويان و عالمان ديني با حضور در دانشگاه ها، مشغول تعلیم و تربیت شده و دانشجويان و  انديشمندان دانشگاهي هم در حوزه معنويت به پيشرفت جامعه كمك خواهند كرد كه بايد اين اتحاد براي پيشرفت همواره مدنظر باشد.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که تأکید همیشگی امام راحل بر وحدت حوزه و دانشگاه زمینه تفرقه و تشتت را از میان این دو مرکز بزرگ علمی کشور برداشت، افزود: امروز برای بقای نظام و حفظ و نگهداری و حراست از این دو بال یعنی علم و دین از آن محافظت کرد./1317/202/ب3

ارسال نظرات