۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۷۰۳۸
آیت الله حسینی بوشهری:

هجمه به بنیان خانواده توطئه دشمن برای مقابله با انقلاب است

امام جمعه قم با بیان این که هجمه به تثبیت خانواده از توطئه های دشمن به ویژه در مواجهه با انقلاب اسلامی است، گفت: در صورت نبودن رابطه در میان افراد خانواده دشمن به آسانی می تواند به اهداف خود دست پیدا کند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در همایش خانواده حوزویان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد با تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به آیه 31 سوره روم اشاره کرد و بیان داشت: هجمه به تثبیت خانواده از توطئه های دشمن به ویژه در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در صورت نبودن رابطه در میان افراد خانواده دشمن به آسانی می تواند به اهداف خود دست پیدا کند زیرا خانواده منسجم بر اساس موازین دینی حرکت می کند بنابراین در زمان های مختلف مواضع مختلفی خواهد داشت و در مقابل دشمن، نفوذ ناپذیر خواهد بود؛ متأسفانه امروزه حتی خانواده های متدین گرفتار شبکه های مجازی شده و به تدریج آثار سوء آن در خانواده ها مشاهده می شود.

وی با اشاره به نقش زن مسلمان در خانواده اسلامی اظهار داشت: در اسلام بنیان خانواده دارای قداست ویژه ای است به گونه ای که قابل مقایسه با نهاد دیگری نیست؛ امت اسلامی از مجموعه خانواده های کوچک تشکیل می شود و به واسطه مطالبات این خانواده ها انقلاب برپا می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شخصیت انسان ها را باید در خانواده جست و جو کرد بلکه رفتاری که افراد جامعه نشان می دهند بازتاب تربیت آنها در خانواده است؛ در روایات، ازدواج دارای حکمت روانی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و این مجموع حکمت ها برای تشکیل یک خانواده دینی طراحی شده است.

وی به شاخصه های همسران روحانیان موفق اشاره کرد و افزود: چنانچه گفته می شود پشت موفقیت های هر مرد یک زن ایستاده است تعبیر بسیار مناسبی است زیرا در تاریخ و زندگی دانشمندان نمونه های آن فراوان یافت می شود و نمونه بارز آن حضرت خدیجه(س) است که اگر حمایت وی از پیامبراکرم(ص) نبود اسلام این گونه پیشرفت نمی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری ایجاد آرامش در خانه را نخستین شاخصه همسران طلاب موفق دانست و بیان داشت: در صورت برقراری آرامش در خانه و خانواده فرصت مطالعه، تحقیق و رسیدگی به امور دیگران برای طلاب ایجاد می شود و دلیل بسیاری از اختلافات خانوادگی نیز نبودن آرامش در خانه است؛ امام علی(ع) در زمینه حضرت زهرا(س) بیان می کند تمام مشکلات من با دیدن حضرت زهرا(س) از بین می رفت بنابراین اگر حضرت زهرا(س) الگوی شما است در صورتی که همسرتان به دلیل درگیری های علمی به خانه می آید مشکلات او را افزایش ندهید.

وی با تأکید بر این که به همسران خود احترام گذارید، گفت: هنگام ورود و خروج همسرتان از خانه او را بدرقه کنید؛ همسرتان باید احساس کند که او را دوست دارید در غیر این صورت استرس و نگرانی بر او غالب می شود گرچه محبت یک طرفه نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبیین کرد: شخصیت های بزرگ حوزوی با حمایت معنوی همسرشان قله های بزرگ معنوی را فتح کرده اند چنانچه فرزند علامه طباطبایی(ره) بیان می کند پدرم اختیارات خانه را به مادرم داده بود و او را مدیر خانه می دانست.

وی ادامه داد: از همسران خود خواسته های معقول اقتصادی داشته باشید زیرا در غیر این صورت آن طلبه مجبور است درس و بحث خود را رها کند تا بتواند خواسته هایی که به کمتر از آن نیز می توان اکتفا کرد را فراهم کند؛ زنی می تواند موجب تحکیم خانواده و پیشرفت همسر خود شود که عفت و پاکدامنی را برنامه اصلی خود قرار دهد./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات