۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۶۶۸۸۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان:

مجالس عزاداری اهل بیت ضامن تداوم و بقای اسلام است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را منشأ روشنگری در جهت مقابله با هجمه های دشمن دانست و گفت: این مجالس عامل بیداری و ضامن تداوم و بقای اسلام است.
اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان، عصر امروز در برگزاری مراسم افتتاحیه دوره آموزش تخصصی مداحی که با حضور مداحان کشوری و استانی در مجتمع آموزشی تربیتی ولایت خرم آباد برگزار شد، گفت: مجالس اهل بیت(ع) زیربنای حرکتهای آزادی خواهان است.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری متعلق به اهل‌بیت(ع) باید محل عرضه معارف دین باشد، افزود: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) و انقلاب‌های شیعی در طول تاریخ که شکل ‌گرفته اند نقش مهمی در بیداری انسانها داشته است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان مجالس اهل‌بیت(ع) را منشأ روشنگری و راه‌ یابی حقیقت دانست و گفت: این امر وظیفه مداح را سنگین می‌کند، مجالس عزاداری امام حسین(ع) محور کار مداحان است.

وی وجود مقدس امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) نقش مهمی در زندگی انسانها دارد، خاطرنشان کرد: ایام عزاداری سالار شهیدان عامل بیداری مردم، ضامن تداوم و بقای اسلام است، عزاداری برای اهل‌بیت(ع) باید همراه با معرفت باشد.

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی در بحث تحریف شخصیت و نهضت امام حسین(ع) خیلی کار می‌کنند و به اسلام لندنی می‌پردازند، افزود: هدف آنان چیزی جز تحریف نیست، آنان می خواهند روح و عزتی که در کربلا بود را به شکلی دیگر تعبیر کنند.

وی هدف از عزاداریها را الگو گیری از مکتب اهل‌بیت(ع) بیان کرد و گفت: باید بدانیم چه عاملی سبب قیام امام حسین(ع) شده است چراکه رمز و راز عزت ما پرچم و انقلاب حسینی است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان به اهمیت و جایگاه مداحان اشاره و عنوان کرد: دشمن برای ضربه به مجالس عزاداری ما و ایجاد شبهه برنامه ریزی می کند که باید با معرفت افزایی جلوی گسترش شبهات را گرفت.

وی با تأکید بر داشتن و حفظ روحیه بسیجی از سوی مداحان اظهار داشت: در سایه روحیه بسیجی جلوی چالشهای فرا روی انقلاب اسلامی و مسائلی که به ‌عنوان تهدید جدی به شمار می‌رود گرفته می شود.

حجت الاسلام جلیلیان تأکید کرد: داشتن روحیه بسیجی، تفکر انقلابی، انسجام درونی حول محور ولایت و استکبارستیزی راه ایستادن در برابر دشمن و خنثی سازی هجمه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی با تأکید بر ضروت تبیین مکتب اهل بیت(ع) برای مردم خاطرنشان کرد: در سایه بیان ارزشها و سیره اهل بیت(ع) می توان مردم را آگاه ساخت که در هیچ شزایطی بن بستی وجود ندارد و نباید تسلیم دشمن شد.

وظیفه مداحان تبلیغ فرمایشات رهبری است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر در سوریه و عراق هزینه نکنیم، باید در کرمانشاه، همدان و خوزستان در برابر داعش بایستیم، خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف مداحان تبلیغ فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استکبارستیزی و جهاد کبیر است.

وی با بیان اینکه امنیت ما در سایه محور مقاومت تأمین می شود، تصریح کرد: با روشنگری بین آحاد مردم باید غیر قابل اعتماد بودن دشمن و شیطنت آنان در عرصه های گوناگون را به مردم گوشزد کرد.

گفتنی است، 120 نفر از مداحان خواهر و برادر استان لرستان به مدت پنج روز در کلاسهای آموزشی مداحی حضور دارند و در پایان دوره و برگزاری آزمون تئوری و عملی، گواهی پایان دوره آموزشی برای مداحان صادر می شود./202/9459/ب1

ارسال نظرات