۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۸۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

آموزه‌های مهدوی در مدارس نهادینه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأكيد بر نهادينه كردن آموزه‌های اسلامي و مهدوي در مدارس، از مسؤولان آموزش و پرورش خواست تا در برنامه‌های آموزشی و تربیتی به‌صورت ویژه به موضوع مهدویت بپردازند.
حجت الاسلام خادمی - دبیرستان صدرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در بازدید از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد، اظهار کرد: تقويت آموزه‌های ديني و اسلامي در بین نسل جوان و نوجوان کشور نيازمند توجه بيشتر به حوزه آموزش و پرورش است.

وی با گرامیداشت دهه مهدویت، تصریح کرد: بايد با ترويج فرهنگ و انديشه مهدويت، آموزه‌های اسلامي و مهدوي در مدارس به‌ویژه از دوران ابتدايي شروع شود تا این آموزه‌ها در بین نسل آینده این کشور نهادینه شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: ترويج فرهنگ مهدويت و ارزش‌ها و اخلاقيات در جامعه و به‌ویژه در مدارس و دانشگاهها سبب رشد فكري و آگاهي دانش آموزان و دانش‌پژوهان شده و مانع از نفوذ دشمن می‌شود.

وي با اشاره به اینکه پی‌ریزی و پایه‌گذاری اخلاق و معنویات در دانش‌آموزان بسیار مهم است، اظهار داشت: ما بايد به رشد فكري و معنوي دانش آموزان از اساس و پايه توجه كنيم؛ زیرا كودكان، نوجوانان و جوانان جزء ذخاير ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، تصريح كرد: اكنون دشمنان اسلام و مهدويت با اشاعه فرهنگ غلط غربي، افراطی‌گری و شبهه افكني در فرهنگ مهدويت سعي می‌کنند اندیشه‌های مهدويت و فرهنگ معنوي و قرآني در جامعه را کم‌اهمیت جلوه داده و با سياستهاي برنامه‌ریزی‌شده خود انديشه اسلام و مهدويت را مهار كنند.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی دشمنان و انديشمندان غربي سعي می‌کنند با هجوم فرهنگي و شبهه افكني در حوزه مهدويت اعتقادات شيعه و تأثیر فرهنگ مهدوي را بی‌ارزش جلوه دهند و فرهنگ غربي را در مقابل فرهنگ معنوي و اسلامي قرار دهند.

وي افزود: ما بايد با اشاعه و ترويج و تعميق فرهنگ اصيل مهدويت در مدارس و دانشگاهها به تقابل با سلطه گران و مستكبران برخاسته و اجازه تهاجم و شبيخون فرهنگي به ارزشهاي والاي مهدويت را ندهيم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با بيان اينكه ارزشهاي والاي مهدويت شامل عقايد، رسوم، ارزشها و اخلاقيات است، گفت: ما می‌توانیم با ترويج و گسترش فرهنگ مهدوي در جوامع علمي و با شناساندن سياستهاي فرهنگي دشمن در جامعه، مدرسه و دانشگاه جوانان خود را نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان آگاه کرده و آنها را بیمه کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصريح كرد: روحانيان و كارشناسان ديني می‌توانند با حضور در مراکز علمي و مردمي و حتي بيمارستانها و کتابخانه‌ها به تبيين فلسفه مهدويت پرداخته و با علم و آگاهي و صداقت پاسخگوي شبهات مردم در حوزه دين و فرهنگ مهدوي باشند.

وی اضافه كرد: ما بايد با شناساندن اصل مهدويت به جوانان و نوجوانان و دانش‌پژوهان، توطئه‌های دشمنان برای تحريف فرهنگ مهدويت و شبهه افكني درباره فلسفه و چرايي مهدويت و ولايت فقيه را خنثي کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه باید مسأله مهدويت و زمینه‌های ظهور حضرت مهدي (عج) از اولويتهاي اصلي جامعه اسلامي باشد، خاطرنشان کرد: توجه جدي به اين مباحث جز با حمايت همه‌جانبه مردم و مسؤولان امکان‌پذیر نیست./9314/202/ب3

ارسال نظرات