۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۰۳۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

هدایت گری و بصیرت افزایی رسالت امروز طلاب بسیجی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب بسیجی در کنار فعالیت تبلیغی رسالت مهم هدایت گری و بصیرت افزایی را در جامعه عهده دار هستند، گفت: امروز روحانیت آگاه و با بصیرت جامعه اسلامی باید مروج افکار انقلابی در جامعه باشد تا کشور از گزند توطئه های دشمنان مصون بماند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج با حضور طلاب بسیجی در مرکز استان برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله فاضل، مسؤول حوزه علمیه فیضیه بابل، گفت: این عالم وارسته از مفاخر علمی و معنوی استان بودند که عمر با برکت خود را در دفاع از دین و انقلاب سپری کردند.

وی با اشاره به نقش آیت الله فاضل(ره) در هشت سال دفاع مقدس، افزود: ایشان علاوه بر تلاش های خود در ساماندهی بسیج عمومی مردم در هشت سال دفاع مقدس، فرزند خود را نیز در راه انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) ادبیات سیاسی دنیا تغییر داد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که موضوع استکباری بودن آمریکایی مورد توجه بود، امام خمینی(ره) با روشنگری و آگاهی بخشی موضوع شیطان بزرگ بودن آمریکا را در ابیات سیاسی مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بسیج در معنای لغوی به معنای حرکت دادن یک جمع و گروه برای انجام یک اقدام و آرمانی بلند است، خاطرنشان کرد: پیروزی نهضت امام خمینی(ره) نتیجه بسیج مردمی آحاد جامعه بود که این انقلاب عظیم برپا کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جریان هشت سال دفاع مقدس کشورمان از یک ارتش قوی برخوردار نبود و سپاه نیز به دلیل تازه تأسیس بودن انسجام و قدرت امروز را نداشت، گفت: به همین دلیل با بسیج آحاد مردم کشورمان و حضورشان در جبهه های حق علیه باطل شاهد تغییر معادلات جنگ به نفع کشورمان بودیم.

وی با اشاره به این که امروز سپاه پاسداران کشورمان مجموعه مقتدر و با عظمت است که خار چشم دشمنان و مایه امید مستضعفان جهان و دلگرمی ملت ایران است، ادامه داد: امام راحل در تشکیل بسیج از یک راهبردی استفاده کردند که پیامبر اسلام(ص) در صدر اسلام از آن بهره بردند و آن هم بسیج امت بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس حضور طلاب و روحانیان بسیجی در جبهه ها بسیار پررنگ بود، گفت: طلاب بسیجی در قالب تبلیغی و رزمی در جبهه ها حاضر می شدند که حضور آنها مایه دلگرمی دیگر رزمندگان بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نخستین شهید روحانی کشور با نام شهید ولی الله سلیمانی اهل ساری و از استان مازندران است، خاطرنشان کرد: این استان در هشت سال دفاع مقدس بیش از 400 شهید روحانی را تقدیم انجام کرده است.

وی با بیان این که همه طلاب و روحانیان ما بسیجی هستند و این یک افتخاری بزرگ برای این قشر اثرگذار جامعه اسلامی است، تصریح کرد: جامعه روحانیت کشور در هشت سال جنگ تحمیلی چهار و 363 شهید تقدیم انقلاب کرد که با توجه به نسبت جمعیت طلاب و روحانیان در کشور، آمار شهدای روحانی در کشور شش برابر دیگر اقشار است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که همان طور که شهید مطهری فرمودند روحانیت رکن سوم خاتمیت است، ادامه داد: بعد از مقام نبوت و امامت روحانیت مسؤولیت هدایت جامعه اسلامی را عهده دار است و این نشان دهنده جایگاه ارزشمند روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب بسیجی در کنار فعالیت تبلیغی رسالت مهم هدایت گری و بصیرت افزایی را در جامعه عهده دار هستند، تصریح کرد: امروز روحانیت آگاه و با بصیرت جامعه اسلامی باید مروج افکار انقلابی در جامعه باشد تا کشور از گزند توطئه های دشمنان مصون بماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين که نهضت عظیم انقلاب اسلامی از بصيرت و حضور حماسی روحانيت آغاز شد، تصريح کرد: عقلانيت بال محکم روحانيت است که همواره در عرصه های مختلف مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری دفاع از دین و ارزش های اسلامی در برابر انحراف ها را از ویژگی های مهم روحانیت آگاه و با بصیرت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت هیچ گاه در طول تاریخ در برابر انحراف ها و همچنین تحریف دین سکوت نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در میدان جهاد و مبارزه حاضر بوده و از اسلام و مبانی دینی حراست و پشتیبانی کرده است، بیان داشت: اگر حضور در صحنه روحانیت نبود امروز دیگر خبری از اسلام ناب در جامعه نبود.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: وظيفه روحانيت در برابر اصل نظام اسلامي مشخص است و همان گونه که روحانيت در بوجود آوردن انقلاب پيشگام بوده است در حفظ آن نيز بايد تلاش کند./950/202/ب3

 

ارسال نظرات