۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۶۳۳۶۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اقامه نماز جماعت در هزار و 300 مدرسه خراسان شمالی، برپایی تجمع ۵۰ هزارنفری بسیجیان استان و اجرای برنامه دو گروه تعزیه بجنورد در مشهد هم‌زمان با 28 عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی اقامه نماز، از اقامه نماز جماعت در هزار و 300 مدرسه استان خبر داد و گفت: هزار و 80 فرهنگی و 272 روحانی امام جماعت نماز را در مدارس بر عهده دارند.

وی افزود: نماز یک فرضیه دینی و الهی است و نماز جماعت، مقدمه وحدت صفوف و نزدیکی دلها و تقویت‌کننده روح اخوت است و آموزش و پرورش زنگ نماز را به‌عنوان یک برنامه آموزشی قرار داده است.

حاتمی اضافه کرد: با توزیع سه هزار 840 متر فرش سجاده‌ای در مدارس استان سعی شده است نماز در مدارس باشکوه‌تر برگزار شود.

برپایی تجمع ۵۰ هزارنفری بسیجیان در خراسان شمالی

سرهنگ محمدرضا شجاع، معاون سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از برپایی تجمع ۵۰ هزارنفری بسیجیان در استان خبر داد و اظهار کرد: فردا پنجم آذرماه، هم‌زمان با هفته بسیج ۵۰ هزار بسیجی در سراسر استان تحت عنوان مدافعان حرم تجمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تجمع به‌صورت محوری در مرکز استان با حضور ۱۵ هزار بسیجی در محل مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد، افزود: در این تجمع که با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام علیزاده، مسؤول امور سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سخنرانی می‌کند.

شجاع خاطرنشان کرد: هم‌زمان با بجنورد، این همایش در دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی در محل پایگاه‌های اقامه نماز جمعه از ساعت ۹ صبح آغاز و تا قبل از اذان ظهر و عصر ادامه دارد.

دو گروه تعزیه بجنورد 28 صفر در مشهد به اجرای برنامه می‌پردازند

علی‌اصغر نودهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد گفت: دو گروه تعزیه بجنورد 28 صفر در مشهد به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی از صدور مجوز برای گروه تعزیه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) به سرپرستی احمد نامور و گروه متوسلین به امام حسن مجتبی (ع) به سرپرستی حسین حمیدی برای اجرا در مشهد مقدس برای روز چهل و هشتم، هم‌زمان با شهادت امام رضا (ع) خبر داد.

نودهی با اشاره به اجرای چند تعزیه در روزهای گذشته اظهار کرد: ازاین‌رو سه گروه تعزیه هم‌زمان با اربعین اباعبدالله الحسین (ع) به اجرای تعزیه‌خوانی در بجنورد پرداختند.

هر کس دغدغه خدمت به نظام را داشته باشد بسیجی است

حجت‌الاسلام عمران هاشمی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قوچان، در اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان فاروج گفت: هرکس که دغدغه آباد کردن جامعه در عرصه‌های مختلف سازندگی و حتی جنگ نرم را داشته باشد بسیجی است و نمی‌توان دولت را بدون حضور مدیران بسیجی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه تفکر ناب بسیجی ما می‌توانیم در همه عرصه‌ها بوده و باید این تفکر به‌خوبی برای آحاد جامعه تبیین شود، افزود: امروز مشکل ما نداشتن تعریف درست از بسیج است و رهبر انقلاب مکرر، فرهنگ بسیج را با جزئیات تشریح کردند تا همه ما وظیفه خود را بدانیم./303/9314/ب1

ارسال نظرات