۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۶۱۸۳۴
با صدور بیانیه ای؛

مدارس علمیه اهل سنت خراسان حادثه تروریستی سامرا را محکوم کردند

در پی حادثه تروریستی اخیر گروهک تکفیری داعش در سامرا که منجر به شهادت ده‏‌ها تن از زائران اباعبدالله الحسین(ع) شد، تعدادی از مدارس علمیه اهل سنت استان خراسان با صدور بیانیه ای این جنایت را محکوم کردند.
حادثه تروریستی در سامر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی حادثه تروریستی که اخیرا در شهر سامرا رخ داد و منجر به شهادت ده‏ها نفر از شیعیان و مسلمانان ایرانی و عراقی شد، تعدادی از مدارس علمیه اهل سنت استان خراسان با انتشار نامه ای، این حادثه را محکوم کردند.

این نامه که با عنوان نامه های تعدادی از مدارس علمیه اهل سنت استان خراسان درباره محکومیت جنایات صورت گرفته در سامراء و به شهادت رسیدن تعدادی از زوار حسین بن علی(ع) بود، به شرح زیر است:

اطلاعیه

باسمه تعالی

حادثه تروریستی سامرا که در آن تعدا زیادی از افراد بی‏گناه و از جمله تعدادی از هموطنان عزیز ما به خاک و خون کشیده شدند باعث تأسف و تأثر همگان گردید.

قبول مسؤولیت این اقدام ننگین و ناجوانمردانه توسط گروهک منحط و منحرف داعش که این روزها تحت فشار قدرت ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه قرار دارد و نفس های آخر حیات ننگین خود را به انتظار نشسته است، بار دیگر باعث روشن شدن ماهیت غیر انسانی این گروهک مزدور آمریکا و اسرائیل شد. در این میان دشمنان اسلام و مسلمین تلاش مینمایند تا این دسته از حوادث کور را به جنگ مذهبی تقلیل داده و ایجاد شکاف در صفوف به هم فشرده امت عظیم اسلامی، به ویژه جوانان برومند و مجاهد شیعه و سنی که امروز در خط مقدم خاکریز مقاومت منطقه جانفشانی میکنند را به آرزو بنشینند.

ما علمای شیعه و سنی شهرستان خواف ضمن تأکید بر وحدت و همدلی و هشیاری امت عظیم اسلامی تحت فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) این اقدام تروریستی را به شدت محکوم نموده و اعلام میداریم که این دسته از حوادث غیر انسانی نسبت به انسانهای بیگناه از مباحث اسلام و پرواز حقیقی نبی مکرم اسلام که پیامآور بزرگ صلح و مهربانی و رحمت بود، اعم از شیعه و سنی به دور میباشد.

گفتنی است که این بیانیه از سوی دفتر امامان جمعه تشیع و تسنن، اداره تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه احناف، حوزه علمیه نشتیفان، حوزه علمیه خلیل آباد، حوزه علمیه امام صادق(ع) و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان خواف منتشر شده است./840/پ203/ج

ارسال نظرات